بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حامیان منطقه‌ای داعش برای اصلاح افکار عمومی تلاش می‌کنند

يك كارشناس سياست خارجي گفت: با توجه به این که امارات و بحرین در طول حمله رژیم صهیونیستی به غزه حمایت مالی گسترده‌ای را از این رژیم کرده‌اند سعی دارند با برخی اظهار نظرها شرایط سیاسی و چهره خود را در افکار عمومی دنیا بهبود بخشند.
کد خبر : ۱۳۵۴۰۱
"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص موضع‌گیری برخی کشورهای عربی در قبال تحرکات گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: سیاست کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه قطر،‌ امارات و بحرین در راستای سیاست‌های آمریکا در منطقه است و هر  اظهار نظری که از سوی مقامات این کشورها صورت می‌گیرد را می‌توان هم‌سو با سیاست‌های آمریکا در منطقه دانست.
 
این کارشناس سیاست خارجی در خصوص اظهارات تند وزیر امور خارجه بحرین در مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی گفت: در حقیقت این اظهارات با آشکار شدن همسویی بحرین با رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه غزه صورت گرفته است؛ با توجه به این که امارات و بحرین در طول حمله رژیم صهیونیستی به غزه حمایت مالی گسترده‌ای را از این رژیم کرده‌اند، لذا به نظر می‌رسد این اظهار نظرها در جهت بهبود شرایط سیاسی این دو کشور  انجام شده و هدف آنها این است که چهره خود را در افکار عمومی دنیا بهبود بخشند.
 
هانی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا مقامات عربی به خطرات زیانبار حضور گروه‌های تروریستی در منطقه که ایران چندین سال است هشدار آن را داده بود واقف شده‌اند یا این که موضع‌گیری اخیر آنها در راستای انحراف اذهان عمومی جهان است؟ اظهار داشت: گروه‌های تروریستی داعش و النصره با پشتیبانی مستقیم آمریکا و همچنین حمایت‌های گسترده مالی کشورهای مرتجع عربی در منطقه شکل گرفته است و این اظهار نظرها جهت برطرف ساختن شائبه‌هایی است که علیه این کشورها در افکار عمومی دنیا صورت گرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر