بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
کد خبر : ۱۳۶۳۷۳
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با مثبت ارزیابی کردن اقدام اخیر هیات دولت در خصوص تصویب تسهیلات 50 میلیون تومانی ساخت مسکن، اين مصوبه را شروع خوبي براي خروج از ركود ارزيابي كرد و  گفت: اختصاص تسهیلات به ساخت و تولید مسکن گامی رو به جلو در جهت خروج بازار مسکن از رکود و رونق اقتصادی است.
حسام عقبایی با بیان اینکه از ابتدا موافق افزایش تسهیلات بانکی در بخش مسکن بوده‌ام، خاطرنشان کرد: بهتر است بخشي از تسهیلات بانکی به ساخت مسکن اختصاص یابد. البته این امر به معنای آن نیست که تسهیلات به بخش خرید مسکن داده نشود بلکه بهتر است با توجه بیشتر و البته نه زياد از حد به سمت عرضه، نیازهای انباشته شده سال‌های قبل و نیاز جدید در این حوزه پوشش داده شود. عقبایی با بیان اینکه بیش از 90 درصد ساخت‌و‌سازها به صورت بومی انجام می‌شود و هنوز مفهوم انبوه‌سازی به معنای واقعی در کشور نهادینه نشده است، خاطرنشان کرد: اختصاص تسهیلات به ساخت مسکن آن هم در مدلي كه دولت يازدهم تدارك ديده، يعني بدون كمترين دخالت دولت در ساخت‌وساز و همچنين افزایش مبلغ  وام، اقدامی ضروری بود تا از این طریق مردم بتوانند با پس‌اندازهای خود و کمک دولت، در ازای هر فقره وام، یک واحد مسکن بسازند و در آن ساکن شوند. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: توقع موجود این بود که دولت تسهیلات مناسبی به میزان حداقل 100 میلیون تومان برای ساخت اختصاص دهد و امیدواریم که مسوولان وزارت راه  و شهرسازی و بانک مرکزی در ادامه، رویکرد افزایشی این تسهیلات را در دستور کار خود قرار دهند. وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت تعداد تسهیلات 50 میلیون، دولت باید تدابیری اتخاذ کند که گروه‌های کم‌درآمد و فاقد مسکن به خصوص زوج‌های جوان در اولویت دریافت این تسهیلات قرار بگیرند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
برای ساخت هرچه تسهیلات بدن کمه ولی برای خرید نیاید تسهیلات داد چراکه ویرانگر بازاره .بعد ازساخت وتحویل تسهیلات میتونن قسط بندی کنن
سورن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
با سلام
به نظر میرسد ،تسهیلات ساخت در صورتی میتواند سازنده باشد و اثرات مثبتی به جا بگذارد که پس از خرید واحد مسکونی وام به خریدار منتقل شود و درصورتیکه فروشنده یا (در اینجا همان بساز بفروش) وجه وام را نقدا در زمان انتقال ماکیت به خریدار دریافت نماید در اینجا ما مجموعه ای از سازندگان را داریم که با کمترین نظارت می سازند،وام های کلان می گیرند،رانتها را به وجود می آورندو هر روز فربه تر می شوند و بازار مسکن را اشباه می نمایند و هیچ وقت عرضه و تقاضا به تعادل نمی رسدو ویرانگر تر از این واقعه در بازار مسکن قابل تصور نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
اگرطمع و بی انصافی شما بنگاهی ها حد واندازه ای داشت هیچوقت بازار از تعادل خارج نمیشد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
بابا تو رو خدا مالیات برای خانه خالی ببندید، تو شهر ما کلی خانه خالی وجود دارد ولی اصلا میلی به فروش و اجاره ندارند، احتکار یعنی همین، هر سال باید نرخ اجاره را بالا بره هر سال باید رهن 50% افزایش پیدا کنه.

بخدا مسکن کالای سرمایه ای نیست، زندگیم به خاطره هزینه ها مسکن تبدیل به بخور نمیر شده، دائم دسمتون جلوی این اون درازه، اجاره رو 2 ماه در میون می دیم، چرا به این صاحب خونه ها که دارای چندین مسکن هستند سخت نمی گیرید، مالیات برای همه چی هست الی مسکن!
همین کارها رو می کنید که از بانکش گرفته تا بنگاهیش فقط به مسکن به عنوان تنها محل سرمایه گذاری نگاه می کنند. چرا که مالیات نداره.

بالا کشورهای اطراف مالیات 40% دارند که مسکنشون شده کالای مصرفی سرمایه هم به سمت تولیدشون می رود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
چرا در تیتر معتاد بودن رو نمیگید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
بنشینید تا بازار از رکود خارج شود