بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: فردا (چهارشنبه) برق برخی از مراکز حساس در یک رزمایش قطع خواهد شد.
کد خبر : ۱۳۷۲۳۷
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی عصر امروز (سه شنبه) در نشست خبری پدافند جامع در تهران اظهار داشت: تمامی مراکز حساس همچون بیمارستان ها صدا و سیما و دیگر سازمان هایی از قبیل آن باید دارای برق اضطراری باشند.

نامبرده ادامه داد، از این رو در یک رزمایش فردا برق برخی از این سازمان ها قطع می شود تا میزان آمادگی آنها سنجیده شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته در این رزمایش برق نطنز و دکل جماران قطع شد و خوشبختانه آمادگی لازم در این مراکز وجود داشت.

رییس سازمان پدافند غیرعامل حمله سایبری آمریکا به نطنز را اولین جنگ سایبری تاریخ معرفی کرد و اظهارداشت: پاسخی که ما به حمله سایبری آمریکا دادیم سنگین بود و باعث شد فرمانده سایبری ارتش آمریکا به خاطر اطلاعات غلطی که داده بود، عزل شد و این نتیجه پنجه به پنجه شدن با ما بود.

سردار جلالی به کمک نیروهای مسلح در شرایط بحران اشاره و عنوان کرد: بر اساس دستورالعملی که به تصویب رییس ستاد کل نیروهای مسلح رسیده، تمام واحدهای نیروهای مسلح در سراسر کشور، در شرایط بروز حوادث طبیعی، می توانند بدون کسب اجازه از مرکز، به کمک بروند.

وی افزود: 5 دانشگاه معین در رده های کارشناسی ارشد و دکترا رشته مختلف دانشجوی پدافند غیرعامل دارد.

رییس سازمان پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به برنامه های سازمان پدافند غیرعامل در روزهای گذشته اشاره کرد گفت: همایش ستادی برای معاونین وزیر بهداشت برگزار و نواقصی که داشتند مشخص شد.

جلالی اظهارداشت: برابر تدبیر رهبری مبنی بر تعامل پدافند عامل و غیرعامل حدود 3 ماه پیش تفاهم نامه ای بین ما به امضا رسید و همایش علمی با نام پدافند جامع در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد.

وی با بیان حمایت از تولید بومی صنایعی که برای دفاع ضروری است گفت:به عنوان مثال یک شیر کنترل دهانه چاه نفت وجود دارد که در عمق 35 متری چاه نصب شده و ورود و خروج آن را کنترل می کند و مانع از آتش سوزی می شود، ما توانستیم پس از تحریم این محصول آن را تولید کنیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود : تاکنون 100 محصول درحوزه پدافند غیرعامل به صورت بومی تولید شده است.

جلالی عنوان کرد:در دو دولت قبل،تفویض اختیار بین 5 وزیر، سردار فیروزآبادی و بنده شده بود که این کارگروه پدافند غیرعامل، مصوباتی در حد هیات دولت داشت ولی در این دولت این کارگروه هنوز تشکیل نشده است.

وی همکاری سازمان پدافند غیرعامل با وزارتخانه ها را مناسب دانست و گفت:بنده با همه وزرا جز 2 نفر درخصوص پدافند غیرعامل صحبت کرده ام و تاکنون در این زمینه مشکلی احساس نشده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تک تیرانداز بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
الکی میگه