بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۶
وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اذعان به ناتوانی این کشور در تکمیل به‌موقع پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان تاکید کرد که اسلام‌آباد نسبت به تکمیل این پروژه در دو مرحله متعهد است. به گزارش «ایسنا»، به نقل از روزنامه پاکستانی داون، شاهد خان عباسی، وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان در حاشیه نوزدهمین کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و پاکستان گفت: پاکستان به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران نتوانسته پروژه خط لوله آی-پی را در خاک خود تکمیل کند.
کد خبر : ۱۴۰۳۱۵
وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان به علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد به رغم تلاش‌های بانک‌های پاکستانی، پیمانکاران خارجی و تامین‌کنندگان تجهیزات آماده حضور در این پروژه نبودند.عباسی افزود: ما در حال برنامه‌ریزی برای تکمیل این پروژه در دو مرحله هستیم: در مرحله اول پاکستان یک پایانه گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) در بندر گوادار احداث خواهد کرد و در مرحله دوم یک خط لوله به قطر 42 اینچ و به طول 700 کیلومتر از بندر گوادار به نوابشاه برای انتقال گاز به بخش‌های شمالی پاکستان احداث می‌کند.
شاهد خان عباسی به هیات ایرانی اعلام کرد پاکستان در حال گفت‌وگو با شرکت‌های چینی برای احداث این خط لوله است و 70 کیلومتر از خط لوله از گوادار به مرز ایران توسط شرکت‌های پاکستانی ساخته خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که این پروژه در آینده نزدیک شروع شود. در این دیدار همچنین علی طیب‌نیا خاطرنشان کرد ایران احداث خط لوله گاز در خاک خود را تکمیل کرده و امیدوار است پاکستان نیز به تعهدات خود مبنی بر تکمیل بخش پاکستانی خط لوله عمل کند.وی ابراز امیدواری کرد که گاز ایران هرچه سریع‌تر به پاکستان منتقل شود تا این کشور بر کمبود انرژی خود غلبه کند. طیب‌نیا گفت مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 موفقیت‌آمیز بوده و ابراز امیدواری کرد که تحریم‌ها به زودی لغو خواهد شد و با لغو تحریم‌ها، سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران با همسایگانش افزایش پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
منظور از تحریم ها همان کاغذ پاره هاست؟