بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
وزیر صنعت در نشست پایش طرح‌های فولادی افزود: با بکارگیری تکنولوژی، صرفه‌جویی، بهره‌وری، استفاده از نیروی انسانی متخصص و راه‌اندازی سیستم حمل و نقل مناسب می‌توان در تکمیل پروژه‌های معدنی سرعت لازم را ایجاد کرد
کد خبر : ۱۴۲۲۰۴
به گزارش «نسیم» نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در برنامه نشست پایش طرحهای فولادی (کنسانتره؛ گندله‌ آهن، آهن اسفنجی و شمش) گفت: با بکارگیری تکنولوژی، صرفه‌جویی، بهره‌وری، استفاده از نیروی انسانی متخصص، راه‌اندازی سیستم حمل و نقل مناسب و مدیریت صحیح می‌توان در تکمیل پروژه‌های معدنی سرعت لازم را ایجاد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: واحدهای فولادی با بکارگیری تکنولوژی و توجه به فرایند تولید و بازدهی امکانات می‌توانند با رقبای خود در خارج از کشور رقابت نموده و محصولات صادراتی تولید کنند.
به گفته نعمت‌زاده؛ خوشبختانه شرکتهایی نظیر فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه با تلاش روزافزون خود توانسته‌اند شمش و مقاطع مختلف فولادی را به کشورهای هدف صادر نموده و در این میان به رشد 60 درصدی نایل شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: مشکل حمل و نقل و گرانی انرژی مورد نیاز صنعت فولاد از جمله برق و گاز از مواردی است که همواره نگرانی‌هایی برای این واحدها بوجود می‌آورد، که با مدیریت صحیح و تلاش دستگاهها می‌توان آنرا مدیریت نموده و هزینه‌های تولید را کاهش داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راه‌اندازی واحد تحقیقاتی R&D در کنار واحدهای فولادی و معدنی می‌تواند در سرعت‌بخشی به تکمیل پروژه‌ها، راه‌اندازی فازهای مختلف طرح‌های توسعه آنها و بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا و الگوگیری مناسب مفید عمل واقع شود .
نعمت‌زاده با بیان اینکه در شرایط امروز کشور کار کردن، سرمایه‌گذاری، تولید و گشایش اعتبار در پروژه‌ها دشوار است؛ افزود: اینگونه کارهای بزرگ و سخت همواره توسط مردان و زنان بزرگ که به فکر توسعه کشور هستند؛ محقق می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تعامل با صندوق توسعه ملی نیز در راه‌اندازی به موقع طرحهای صنعتی و معدنی راهگشا است، یادآور شد: با کمک از صندوق توسعه ملی بطور متوسط روزانه 7 الی 8 مصوبه همچنین 4 و 5 پروژه صنعتی و معدنی سرمایه در گردش تصویب می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کشور با اتخاذ رویکرد توسعه، تولید، صادرات می‌توان کشور را از وضع موجود کنونی خارج کرد.
نعمت‌زاده در خطاب به صاحبان طرحهای فولادی یادآور شد: طرحهای معدنی می‌بایست یکدیگر را در جریان پیشرفت طرحهای در دست اجرای خود مطلع نمایند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: میزان سنجش پیشرفت فیزیکی طرحهای فولادی می‌بایست بر مبنای واقعیات موجود در کشور نظیر مسایل اداری، ساخت داخل، توان فنی، تأمین ارز مورد نیاز و سایر معیارها و استانداردهای پذیرفته شده جهان صورت گیرد.
وی در راه‌اندازی سریع پروژه‌های فولادی برای آن دسته از طرحهایی که از توان فنی و مالی کمتری برخوردار هستند نیز گفت: با استمداد از توان مالی صندوقهای مختلف نظیر صندوق بیمه روستائیان، صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد، صندوق‌های تعاونی و غیره و مشاوره ایمیدرو می‌توان در راه‌اندازی به موقع پروژه‌ها کمک گرفت.
وی با بیان اینکه هیچ پروژه‌ فولادی نباید متوقف شود، تأکید کرد: هرگونه سهل‌انگاری و کوتاهی نادیده گرفته نشده و معاونین ستادی و صفی مرتبط در وزارتخانه با حضور در پروژه‌ها آنها را هدایت کنند و در غیر اینصورت پروژه‌ها واگذار شود.
گفتنی است: در نشست پایش طرحهای فولادی (کنسانتره، گندله آهن، آهن اسفنجی و شمش) که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان امور معادن، معادن امور برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی برگزار شده است بالغ بر 19 طرح گندله، 15 طرح کنسانتره همچنین 20 طرح آهن اسفنجی و 23 طرح شمش فولادی بررسی شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
شما عوارض و بهره مالکانه را بکن 100% که بهتر زنجیره فولاد تکمیل شود!