بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر : ۱۶۱۳۲۷
نماینده وزیر بهداشت ایتالیا به نمایندگی از مجلس سنای این کشور به دکتر علی ربیعی لوح سپاس داد.

سناتور لورا بیانکونی نماینده وزیر بهداشت ایتالیا به نمایندگی از مجلس سنای این کشور بخاطر موفقیت های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در حوزه بیمه و سلامت از دکتر علی ربیعی تجلیل و به وی لوح سپاس اعطا کرد .

 در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی  که وزیر امور اجتماعی قرقیزستان حضور داشت، همچنین از 5 برند برتر جهان اسلام از کشورهای ترکیه ، قرقیزستان ، مالزی ، ایران و لبنان با اعطای تندیس و لوح سپاس تجلیل شد.

دکتر علی ربیعی با قدردانی از آیت الله اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی برای برگزاری این کنگره که در آن نمایندگان بیش از 30 کشور اسلامی حضور داشتند این نشست را افق جدیدی برای گسترش دایره همگرایی و وحدت بین جوامع اسلامی دانست .

وی بزرگترین رسالت کشورهای اسلامی را ارتقای رفاه اجتماعی و ایجاد نشاط میان مردم اعلام کرد و از این کشورها خواست با توسعه همکاری های مشترک برای رسیدن به این اهداف امکان استفاده از ظرفیت های یکدیگر را فراهم آورند.

وزیر تعاون با بیان اینکه شاخص سلامت برای همه کشورها تعیین کننده است این حوزه را دارای ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه روابط میان کشورهای مسلمان دانست و گفت : همکاری مشترک برای تولید داروها و تجهیزات پزشکی ، همکاری در مبادله استاد و دانشجو در رشته های مرتبط با سلامت و درمان ، توسعه توریسم درمانی و توسعه همکاری های فناورانه در زمینه شرکت های دانش بنیانی که در حوزه های سلامت و درمان فعالیت می کنند از جمله مواردی به شمار می آیند که کشورهای اسلامی می توانند در آنها با یکدیگر همکاری کنند .

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های مناسبی برای همکاری با سایر کشورهای اسلامی برخوردار است به ظرفیت های درمانی ، دارویی، خدمات بیمارستانی و صنعت بیمه کشورمان اشاره کرد و گفت : ایران آمادگی دارد این خدمات را دراختیار کشورهای اسلامی قرار دهد .

دکتر ربیعی به بازار چهار و نیم میلیارد دلاری دارو و یک و نیم میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود : این بازار حوزه سلامت را به یکی از بخش های جذاب برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل کرده است .

وی با بیان اینکه ایران سابقه گسترده ای در آموزش نیروی انسانی بخش سلامت و تحقیق و توسعه در این بخش دارد به بازار 80 میلیون نفری کشورمان اشاره کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران پایگاه مناسبی برای پوشش نیاز کشورهای منطقه در حوزه دارو و سایر محصولات مورد نیاز در بخش های درمان و بیمه است.

دکتر ربیعی ابراز امیدواری کرد کشورهای اسلامی با جدیت بیشتری برای ارتقای توسعه سلامت و افزایش حمایت اجتماعی همکاری کنند.

در این مراسم همچنین از پنج برند برتر جمهوری اسلامی ایران که در حوزه صادرات محصولات مربوط به سلامت به کشورهای  اسلامی نقش موثری داشته اند تجلیل شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر