بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
اما تراژدی امروز بازار در گروه فلزات و با بازگشایی نماد" ذوب" رقم خورد زیرا که این بازگشایی موجب شد سرمایه سهامداران این شرکت در دم 25 درصد ذوب گردد. و موجب ایجاد سوالات متعددی پیرامون نحوه عملکرد مدیران این شرکت در ارائه درخواست افزایش سرمایه به سازمان باشد.
کد خبر : ۱۶۱۸۵۸
نویسنده :
حسینی
همزمان با حاکم شدن جنب و جوش معمول روز های نزدیک به عید نوروز بر فضای بازارهای خرید، بازار سرمایه نیز از این قاعده مستثنی نبود به طوری که در روز جاری شاهد بودیم که هر دو طرف عرضه و تقاضا فعالانه به ثبت سفارشات خود پرداختند و موجب شدند بازار با حجم معاملات بالا و در نهایت با افزایش 92 واحدی به کار خود خاتمه دهد. اما بشنوید از مهمترین اخبار و تحولات بازار در روز جاری:

بر اساس گزارش بورس نیوز، گروه خودرو علی رغم متوقف شدن یکی دیگر از غول های خودروساز و پیوستن این نماد به جمع غایبین بزرگ این گروه، همچنان با معامله 500 میلیون سهم به ارزش 106 میلیارد تومان در صدر جدول معاملات بازار قرار گرفت که در این میان نماد "خاور" با شایعاتی پیرامون فروش سهام این مجموعه به سرمایه گذاران خارجی به معاملات پر قدرت خود ادامه داد. دیگر نماد خبر ساز این گروه در روز جاری "خمحرکه" بود که انتشار اخباری در مورد کسب امتیاز مورد نیاز برای ورود به زنجیره تأمین شرکت رنو، صف خرید این نماد را در پی داشت. اما برگزاری مجمع زامیاد به منظور افزایش سرمایه در روز جاری از دیگر تحولات این گروه بود اما در حاشیه مجمع این زیر مجموعه سایپا شنیده می شود که گویا از 204 درصد افزایش سرمایه درخواستی 165 درصد آن توسط سازمان مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و از سویی دیگر تلاش می شود این نماد حداقل یک روز در واپسین روزهای باقی مانده سال 94 بازگشایی و مورد معامله قرار گیرد.

گروه بانکی نیز که مدتی است به عنوان دومین گروه پر اقبال بازار در پی خودرویی هاست امروز شاهد حمایت پر رنگ حقوقی ها در نماد های مهم گروه یعنی "وبصادر" و "وبملت" بود تا شاید خرید های این روزهای حقوقی ها جبران مافاتی باشد برای عرضه های گذشته. در سوی دیگر خبر مدیر عامل بانک ملی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی به 16 درصد در اوایل سال جاری هم می تواند به نفع این گروه و هم به نفع کل بازار تمام شود. اما تافته جدا بافته این گروه نماد "وپست" بود که بامعاملات پر قدرت خود و در نهایت صف خرید پایانی در این گروه خودی نشان داد و همپای بزرگان این گروه حجم خورد.

اما تراژدی امروز بازار در گروه فلزات و با بازگشایی نماد" ذوب" رقم خورد زیرا که این بازگشایی موجب شد سرمایه سهامداران این شرکت در دم 25 درصد ذوب گردد. و موجب ایجاد سوالات متعددی پیرامون نحوه عملکرد مدیران این شرکت در ارائه درخواست افزایش سرمایه به سازمان باشد. به طوری که جو همه گروه ها و کانال های تلگرامی متعلق به سهامداران این شرکت در پی این بازگشایی، متشنج بود و اعتراض علیه بانیان این ناکامی بزرگ و مسببین آن مهمترین دغدغه سهامداران بود. پرسش اصلی سهامداران این است که چرا و به چه علت مدیران این مجموعه با وجود بالا بودن ریسک چنین افزایش سرمایه ای، بدون سنجش جوانب این امر، بی احتیاطی کرده و اقدام به ارائه چنین در خواستی نموده اند، آن هم در حالی که از یک سال پیش هیچگونه مدیریتی بر اخبار و حاشیه های این افزایش سرمایه نشد. امیدواریم در ادامه و با مدیریت بهتر شاهد روزهای بهتری برای این شرکت و سهامداران این مجموعه باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
خیلی ها هم 100 سود در پی داشته .اقا خانم شرکت زیانده خریدن عاقبتش همینه .اصلا این بدعت بد کی گذاشت ذوب آهن .شپلی و و.........قیمتشان نجومی شده .رسم شده همه دنبال شرکت زیانده هستند هر چه زیان بیشتر متقاضی اضافه تر .فاصله گرفتن از سهمهای بنیادی و نزدیک شدن به سهمهای حبابی مشگل روز بورس است
علی
GERMANY
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
سلام سوال ازمدیران ذوب این است درتاریخ 22بهمن پیشنهاد 633% افزایش سرمایه میشود در تاریخ 10 اسفند حسابرسان مخالفت میکنند و کاهش میدهند اما مدیریت ذوب 12 اسفند دعوت بمجمع 633% میکند ؟ آیا رد حسابرس راندیده است !!!! چراروی کدال خودش گذاشته است لطفا این را پیگیری فرمایید درانجا چه میکنند ؟؟؟
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
خداباعث وبانیشو به خاک گرم بزنه
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
به نظرم از سال آینده سازمان بورس واقعا بی صاحبه!!! این دیگه نوبرانه پایان سال 94 بود؟؟؟ یکی از دلایلش هم سهامدارای عمده این سهمه که هر تخلفی میکنن هیچکس توان برخورد رو نداره؟؟ آقای وزیر اقتصاد: به نظرت بورس محل مناسبی برای سرمایه گذاری هست یا نه؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
یک بار جستی ملخک
دوبار جستی ملخک
اخر به دستی ملخک
حالا اگه همیشه شایعات درست از اب در میامد یک بار هم عکس ان اتفاق افتاد .دیگه کسی که براساس شایعه معامله میکند این چیز ها را هم دارد .
بورس نیوز شما زیاد اعصاب خودتو خورد نکن از این چیزا تو بورس ایران پیش میاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
مدیر عامل ذوب اهن سرمایه سهامداران را به باد دادی خدا از شما نگذره چگونه فردای قیامت جوابگو خواهی بود
عابد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
شکی دیگر در تثبیت شاخص و روند رو به رشد نیست چون فولاد. مس. ومعادن. پتروشیمیها بانکیها خصوصا ملت و پاسارگاد و.و.و هفته اینده خیلی پر طرفدار میشوند حتی وغدیر. کگل. فولازو.و.و در حال جهش هستند؟؟؟؟
نا شناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
خدایا شکرت که گول افزایش سرمایه این شرکت زیانده رانخوردم یک ضربالمثل هست که همیشه دروغگو طمع کار راگول میزند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
ذوب اهن یک شرکت ورشکسته است.درسی باشد تا ریاد نخواهید یک شبه پولدار شوید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
بانکی ها دیگر نباید انیدی به رشد داشته باشند چرا که سویفت عملا برقرار نخاهد شد علت ان هم عدم شناسایی کدهای سویفتی از طرف امریکا به خاطر تحرم های اولیه امریکا یعنی نقض حقوق بشر و حمایت از حزب الله و موشک پرانی ایران می باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
ایا ایران حاضر به قطع برنا مه موشکی خود هست/خیر
ایا ایران حاضر به فطع کمک های حزب الله هست ؟ خیر
پس سویفت تا ابد برقرار نخواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
خاذین 950 درصد تجدید ارزیابی مبارک باشه
ناشناس
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
ذوب که اینجوری شد ترسیدم خاذین هم اینجوری شه سودم بپره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
من هشدار میدهم موشک پرانی نکنید دنیا دو مرتبه دنبال بهانه ای برای تحریم ایران و کوبید ایران است
اماندا
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
مخصوصا که روی موشک بنر بزنی: مقصد اسرائیل!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
افزایش سرمایه 125 درصدی سایپا روی کدال قرار گرفت
ناشناس
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
سایپا 70 درصد هم سال پیش داده بود جمعا بخوای حساب کنی تقریبا 300 درصد میشه سال بعد هم دوباره تجدید ارزیابی کنی چه حالی میده میره بالا 600 درصد سهام جایزه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
حال باید دید سازمان بورس چه سودی از این اشفته بازار ذوب گیرش امد که در دم بعداز چند روز بستن در اخر کار نماد ذوب را باز می کند ومی بندد ایا این یکی مدیریت نمی خواست ولی نماد دیگری را بعد از اتمام مجمع باز می کند ومی فرماید کنترل یا حتی نمادی رابه مرحله ابطال میرساند چرا مدیر خواب میرود
از طرف سهامداران ذوب آهن
UNITED STATES
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
380 درصد تجدید از محل ماشین آلات چی شد ؟

633 درصد تجدید ارزیابی از محل زمین چی شد ؟

سهامداران ذوب دارن سکته می کنن 100 تومن سهمشون ریخت مگه در سایت رسمی بورس ( کدال ) این تجدید ارزیابی های ذوب نیامده ؟
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
تاپیکو .وتوسم جایگزین ذو ب خرید 200[ 30درصد سود] کردم این 2 سهم درباند حمایتی مستحکم قرار دارند