بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

الگوی سیمتریکال در "شکربن"

همانطور که در تصویر نمودار تغییرات قیمت روزانه سهام شرکت کربن ایران با نماد شکربن مشاهده می‌کنید آرایش قیمت به گونه‌ای است که می‌توان نوسانات آن را در درون یک کانال صعودی محصور نمود.
کد خبر : ۱۶۵۷۵۷
همانطور که در تصویر نمودار تغییرات قیمت روزانه سهام شرکت کربن ایران با نماد "شکربن" مشاهده می کنید، آرایش قیمت به گونه ای است که می توان نوسانات آن را در درون یک کانال صعودی محصور نمود و اکنون قیمت به محدوده کف کانال فرضی ترسیم شده رسیده است. اما این محدوده قیمتی از آن جهت حساس است که اندازه حرکت قیمت در این محدوده با اندازه حرکت قیمت در اصلاح قبلی تقریباً برابر است.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، به زبان تکنیکی در این محدوده شاهد شکل گیری الگوی سیمتریکال هستیم که می‌ تواند محرکی برای شروع یک موج صعودی در قیمت باشد. حرکت قیمت در موج CD کند تر از موج AB بوده و همین موضوع، خرید در این محدوده قیمتی را کم ریسک تر کرده است. از دلایل دیگری که ورود به نماد را در این محدوده پشتیبانی می کند می توان به قرار گرفتن تراز ۶۱.۸ درصد فیبوناچی ریتریسمنت و سطح حمایتی ۲۷۵ تومان در این محدوده اشاره کرد و البته نمی توان واکنش قیمت را در گذشته به زمان هایی که اندیکاتور RSI همچون وضعیت فعلی، در محدوده بیش فروش قرار گرفته است، نا دیده گرفت.

الگوی سیمتریکال در

از آنجا که قیمت هنوز زیر میانگین های خود قرار گرفته است، ممکن است شروع حرکت صعودی کمی زمان بر باشد. لذا باید به این نکته توجه نمود که میانگین میان مدت تمایلی به کاهش نشان نمی دهد و با وجود ریزش قیمت بصورت مسطح در آمده است.

الگوی سیمتریکال در

خرید در محدوده ۳۰۰ تومان با حد ضرر ۲۶۰ تومان و حد سود حداقل ۳۷۵ تومان خرید جذابی به نظر می رسد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest 

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر