بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
طی یکسال فعالیت صادقانه مدیریت و کارکنان محقق شد

خبر خوش ایران‌خودرو ديزل براي سهامداران در مجمع عمومي ساليانه

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران‌خودرو دیزل( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز پنجشنبه مورخ 1395.04.31 در محل سالن اجتماعات شرکت ایران‌خودرو دیزل با حضور بیش از 62 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۶۴۲۳

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران‌خودرو دیزل( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز پنجشنبه مورخ 1395.04.31 در محل سالن اجتماعات شرکت ایران‌خودرو دیزل با حضور بیش از 62 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیئت‌رئیسه مجمع با حضور آقای عبدالعلی صالحی به‌عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان فرامرز پورداوود و سید علی‌اکبر میر سعید قاضی و به دبیری آقای حسن مرادی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیئت‌مدیره توسط مدیرعامل محترم ، جناب آقای غلامرضا رزازی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورت‌های مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- انتخاب سازمان حسابرسی به‌عنوان حسابرس و بازرس اصلی

3- انتخاب روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار

خبر خوش ایران‌خودرو ديزل براي سهامداران در مجمع عمومي ساليانه

خبر خوش ایران‌خودرو ديزل براي سهامداران در مجمع عمومي ساليانه

حاشیه مجمع:

مجمع عمومي ساليانه سهامداران شركت ایران‌خودرو ديزل در آخرين روز تیرماه سال 1395 در محل اين شركت و با حضور بيش از 70 درصد سهامداران آن برگزار شد.

در ابتداي اين مجمع مهندس غلامرضا رزازي مدیرعامل محترم شركت ایران‌خودرو ديزل ضمن عرض خیرمقدم به شرکت‌کنندگان به ارائه گزارشي به سهامداران پرداختند. در اين گزارش كلياتي درباره شركت، برنامه‌ها، جايگاه ایران‌خودرو دیزل در صنعت، عملكرد آن در سال 94، برنامه‌های آتي و اطلاعاتي درباره شرکت‌های تابعه مطرح گرديد.

ايشان با ابراز خشنودي از اينكه در سال گذشته تركيب سهامداران ایران‌خودرو ديزل به نفع سهامداران بورس تغيير زيادي داشته و سهم 24 درصدي سهامداران بورسي به 42 درصد افزايش پیداکرده است اين روند رو به رشد را به فال نيك گرفتند.

غلامرضا رزازي با اشاره به اين موضوع كه در سال 93 مشكلات خاصي گریبان گیر صنعت خودروسازی كشور شده بود و شركت ایران‌خودرو ديزل نيز از اين مشكلات مبرا نبود خاطرنشان كرد در آن شرايط شاهد ركود بازار و كاهش نقدينگي بوديم و شوك ديگري كه به شركت وارد شد محدودیت‌هایی بود كه سيستم بانكي با آن مواجه شده بود و سرانجام اين مشكلات، روند توليد و عرضه محصولات را با مشكل مواجه كرد.

وي افزود: اين روند تا حد زيادي در سال 94 متوقف گرديد و شركت موفق شد در سه‌ماهه پايان سال، رشد 50 درصدي توليد را تجربه كند.

مدیرعامل شركت ایران‌خودرو ديزل همچنين تأکید كرد مشكلات ایجادشده در اثر تحريم‌ها ما را مجبور به اتخاذ رويكرد طراحي و ساخت محصولات جديد و همچنين انتخاب همكاران و شركاي جديد تجاري كرد كه اين روند در سال‌های 93 و 94 پيگيري شد و در آغاز سال 95 شاهد تركيب محصولات كاملي در سبد محصولات شركت ایران‌خودرو ديزل بوديم و رويكرد شركت درزمینهٔ داخلی سازی محصولات باعث شد تا مواردي همچون تحریم‌ها و فشارهاي اقتصادي، كمترين تأثیر را بر روي شركت بگذارد.

غلامرضا رزازي با اشاره به اين موضوع كه شركت ایران‌خودرو ديزل می‌تواند ادعا كند كه درزمینهٔ محصولات بازار خودروهاي تجاري و مسافري داراي تنوع كامل محصولات است و توانايي تأمین كامل بازار درزمینهٔ تمامي محصولات را دارد، تأکید كرد كه اين شركت با همكاري شركاي خارجي خود اين روند را در سال جاري نيز به‌پیش خواهد برد.

وي افزود: امسال نيز با سبد محصولات متنوع توانسته‌ايم درزمینهٔ كاميونت سهم بازار مناسبي را براي خود در ميان رقبا به دست آوريم و در همين راستا قراردادهایی براي كاميون، كاميون كشنده و ديگر محصولات با شرکت‌های خارجي در دستور کارداریم. پروژه‌ي اتوبوس‌های شهري 12 و 15 و 18 متري، با طراحي داخلي، نمونه‌سازی شده و در حال توليد و شماره‌گذاری و تحويل به بازار است. محصول اتوبوس بین‌شهری نيز با استفاده از قواي محركه شركت بنز و ZF در حال طراحي و نهايي‌سازي است. همچنين در بخش ون و مینی‌بوس، استقبال خوبي در بازار از اين محصولات شده و محصول جديد مینی‌بوس با طول 7 متر نيز، نمونه‌سازی شده و در مراحل نهايي كار براي عرضه به بازار است.

مديرعامل شركت ایران‌خودرو ديزل خاطرنشان كرد: محصولات آمبولانس و پيكاپ توليد مشترك ایران‌خودرو ديزل با همكاران خارجي و وانت آريسان با همكاري شركت ایران‌خودرو با تيراژ بالا آماده توليد و ارائه به بازار است كه توليد اين محصولات و رسيدن به اين دستاوردها، نشان از تعامل بالاي شركت ایران‌خودرو ديزل با ساير شرکت‌ها ازجمله شرکت‌های خارجي به‌عنوان رويكرد اصلي اين شركت است.

مهندس رزازي با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور در سال‌هاي گذشته، از افزايش سهم بازار اين شركت از 15.5 درصد در سال 93 به 18 درصد در سال 94 خبر داد كه ادامه اين روند افزايشي براي سال جاري نيز با پیش‌بینی توليد 5 هزار دستگاه، در دستور كار قرار دارد.

وي در ادامه تصريح كرد: در سال گذشته عليرغم ركود بازار قراردادهای خوبي با شرکت‌های داخلي همچون سازمان شهرداری‌ها، سازمان‌هاي اتوبوس‌رانی، وزارت بهداشت و ديگر ارگان‌ها داشتيم و برنده شدن در مناقصه‌هایی همچون فروش اتوبوس و دیگر محصولات و همچنين انعقاد قراردادهاي طرح نوسازي ناوگان‌ حمل‌ونقل كشوري و طرح نوسازي وزارت راه می‌تواند تأثیر زيادي بر روي وضعيت شركت داشته و در اين خصوص افق روشني را براي ادامه مسير پیش‌بینی مي‌كنيم.

مدیرعامل ایران‌خودرو ديزل همچنين با اشاره به بخش صادرات اين شركت به رشد خوب صادرات محصولات شركت اشاره داشته و محصولات ایران‌خودرو ديزل را ازنظر كيفي در سطح خوب استانداردهای بين‌المللي دانستند كه برنامه مدوني براي بهبود هرچه بهتر محصولات تهیه‌شده كه اين روند روبه‌رشد باعث ارتقاء دو برابري رضایت‌مندی مشتريان نسبت به سال گذشته شده است.

ايشان با اشاره به توافق نهايي، با شركت ایران‌خودرو ديزل با شركت مرسدس بنز براي ايجاد دو شركت مشترك درزمينه‌هاي فروش و خدمات پس از فروش محصولات، خاطرنشان كردند كه مذاكرات قراردادي در حال انجام و قرار است همکاری‌ها به‌زودی آغاز شود كه گام بلندي درزمینهٔ قراردادهای خارجي شركت به‌حساب مي‌آيد.

در پايان مديرعامل شركت ایران‌خودرو ديزل با يادآوري روند رو به رشد قيمت سهام شركت از ابتداي سال تا به امروز كه به بيش از 18 درصد رسيده با اشاره به خبر خوش معافيت مالياتي افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارائي‌هاي شركت، از افزايش قريب‌الوقوع در حدود 101 درصدي سرمايه سهامداران خبر داده و آن را به دريافت تاييد‌هاي لازم از مراجع ذی‌ربط و برگزاري مجمع فوق‌العاده ديگري در آينده نزديك منوط دانستند و ابراز اميدواري كردند كه اين روند رو به رشد براي سهامداران در سال 95 با توسعه همكاري‌هاي خارجي و افزايش رويكرد داخلي سازي محصولات ادامه داشته و تضمین‌کننده درآمدزايي، توسعه محصولات و رشد اقتصادي هرچه بيشتر و به دست آوردن جايگاه واقعي شركت ایران‌خودرو ديزل باشد.

نوع صنعت و حوزه فعاليت :

طراحي و توليد خودروهای كار

شناسايي رقبا و مشتريان بالقوه و بالفعل :

رقباي شركت درزمینهٔ توليد و فروش كاميون سبك ، شرکت‌های : بهمن ، سایپادیزل ، ارس خودرو ديزل ،

كاريزان خودرو و رايان فن گستر ديزل می‌باشد .

رقباي شركت درزمینهٔ توليد و فروش كاميون سنگين و كشنده ، شرکت‌های : ارس خودرو ديزل ، بهمن و پساي ا ديزل ، كاريزان خودرو ، ماموت ديزل و آذ هايتكس می‌باشد .

رقباي شركت درزمینهٔ توليد و فروش وانت دو کابین شرکت‌های : بهمن ، ديارخودرو ، آكيا دويچ ، پارس‌خودرو و مرتب می‌باشد .

رقباي شركت درزمینهٔ توليد و فروش اتوبوس : شرکت‌های عقاب افشان ، شهاب خودرو ، پيشرو ديزل ، آكيا دويچ و زامياد می‌باشد .

ارتباط با شركاي تجاري جديد و برقراري ارتباط با شركاي تجاري سابق

مشتريان بالقوه و بالفعل شركت شامل سازمان‌های دولتي نظير وزارت كشور ، وزارت بهداشت ، شهرداری‌ها ،سازمان راهداري ، ستاد تبصره سوخت ، شرکت‌های ليزينگ ، شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقلي و پيمانكاران راه‌سازی می‌باشد

رتبه و جايگاه شركت در صنعت مربوطه :

سهم بازار 16 درصد .

مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های سازماني :

شركت ایران‌خودرو ديزل باهدف ارزش‌آفرینی براي ذينفعان، انواع خودروهاي تجاري را طراحي، توليد و عرضه می‌نماید و با نوآوري مداوم و بهره برداري از كليه ظرفیت‌های انساني و دانش فني گروه ایران‌خودرو ديزل ،نقشي فعال در توسعه ناوگان حمل‌ونقل كشور ايفا نموده و با توليد در كلاس جهاني حضور مؤثری در بازارهاي هدف صادراتي داشته باشد.

جهش به‌سوی بهترین‌ها تا انتخاب اول ذی‌نفعان باشیم

ما خانواده بزرگ گروه صنعتي ایران‌خودرو ديزل با تلاش و پشتكار مضاعف در مسير تعالي بر يادگيري و خلاقيت و كار تيمي ارج نهاده، با تمركز بر خواسته‌های مشتريان، احترام به انسان‌ها، حفظ منافع ذينفعان، رعايت موضوعات زیست‌محیطی، ايمني و اجتماعي خود را مسئول می‌دانیم.

تركيب سهامداران عمده شركت (بالاي 1 درصد) :

خبر خوش ایران‌خودرو ديزل براي سهامداران در مجمع عمومي ساليانه

طرح‌های توسعه و برنامه‌های آتي هیئت‌مدیره:

تشريح برنامه‌های كلان و آتي هیئت‌مدیره در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار نظير:

سودآوری و رشد پايدار از طريق رشد درآمد و بهره‌وری سازمان

توسعه محصولات در بخش‌های مختلف بازار باهدف سودآوري بلندمدت

ارتقاء کیفیت محصولات با استقرار و نهادينه نمودن استانداردها، مدل‌های تعالي سازمان و سیستم‌های مديريت نوين

توسعه بازارهاي هدف صادراتي از طريق عرضه محصولات رقابتي

كسب دانش طراحي و ساخت قطعات و قواي محركه با بهره‌گیری از توان داخلي

ارائه خدمات برتر از طریق توسعه نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش

كسب دانش طراحي و توسعه محصولات باهدف توليد با برند ایران‌خودرو ديزل

افزايش قابلیت‌های سازمان از طريق بهبود فرايندها و توانمندسازي منابع سازماني

وضعيت معاملات و قيمت سهام :

تشريح خلاصه‌ای از تاريخچه ورود شركت به بازار سهام و مشخصات نماد شركت .

اين شركت بانام گروه صنعتي خاور در تاريخ 1338.12.10در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غيرانتفاعي تهران ثبت گرديده و در سال 1339 به بهره‌برداری رسيده است. مطابق صورت‌جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده مورخ 1378.03.09 نام شركت از گروه صنعتي خاور به شركت ایران‌خودرو دیزل در صنعت خودروسازي با نماد خاور مورد معامله قرارگرفته است .

ارائه آمار و اطلاعات مقایسه‌ای قيمت سهام شركت

خبر خوش ایران‌خودرو ديزل براي سهامداران در مجمع عمومي ساليانه

وضعيت نقد شوندگي سهام و كيفيت افشاء اطلاعات شركت :

وضعيت رتبه‌بندی شركت ازلحاظ نقد شوندگي سهام و كيفيت افشاء اطلاعات در سال مالي منتهي به 1394.12.29 بر اساس ارزيابي سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زير بوده است :

خبر خوش ایران‌خودرو ديزل براي سهامداران در مجمع عمومي ساليانه

روند قيمت و بازده سهام در بورس :

محاسبه بازده سهام شركت :

خبر خوش ایران‌خودرو ديزل براي سهامداران در مجمع عمومي ساليانه

روند قيمت سهام در بورس :

ارائه تحليلي از روند قيمت سهام شركت طي حداقل يك سال اخير در قالب نمودار

خبر خوش ایران‌خودرو ديزل براي سهامداران در مجمع عمومي ساليانه

ترازنامه:

خبر خوش ایران‌خودرو ديزل براي سهامداران در مجمع عمومي ساليانه

صورت سود و زیان:

خبر خوش ایران‌خودرو ديزل براي سهامداران در مجمع عمومي ساليانه


آدرس وب‌سایت شرکت:

http://www.ikd-co.com/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر