بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش از سال گذشته اقدامات لازم قانونی جهت انجام افزایش سرمایه 913 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی های مجموعه را انجام داده است و از لحاظ قانونی هیچ منبعی برای انجام این کار وجود ندارد، چرا که در دفاتر شرکت تا پایان سال 94 ثبت شده است.
کد خبر : ۱۶۷۳۳۴
نویسنده :
یارمحمدی

کارخانه های صنعتی آزمایش از سال گذشته قصد انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های خود به میزان بیش از 900 درصد را به جهت خروج از ماده 141 قانون تجارت داشته است. همانطور که از ابتدای سال جاری شاهد هستیم بسیاری از شرکت هایی که قصد انجام افزایش سرمایه از این محل را دارند با ابهام همراه شده و این موضوع در رابطه با "لازما" نیز شنیده می شود.

مدیرعامل کارخانه های صنعتی آزمایشی در این ارتباط در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش از سال گذشته اقدامات لازم قانونی جهت انجام افزایش سرمایه 913 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی های مجموعه را انجام داده است و از لحاظ قانونی هیچ منبعی برای انجام این کار وجود ندارد، چرا که در دفاتر شرکت تا پایان سال 94 ثبت شده است.

احمدرضا صفری تأکید کرد: در حال حاضر کارخانه های صنعتی آزمایش منتظر دستور و اظهار نظر سازمان بورس در خصوص این افزایش سرمایه می باشد. در صورتی هم که سازمان بورس ایرادی در خصوص این امر مطرح کند قطعاً آن را برطرف خواهیم کرد، هر چند که به نظر می رسد مشکلی پیش رو نباشد.

وی در ادامه در خصوص شایعاتی که در رابطه با مشارکت "لازما" با سرمایه گذاران چینی مطرح شده است، توضیح داد: مشارکت و تولید با سرمایه گذاران خارجی از جمله استراتژی های مهم "لازما" می باشد، خصوصاًً برای همکاری با سرمایه گذاران چینی.

صفری تصریح کرد: نوع مشارکت "لازما" با سرمایه گذاران خارجی به گونه ای است که کارخانه و تجهیزات از طرف کارخانه های صنعتی آزمایش تأمین گردد و سرمایه گذار خارجی منابع مالی سود مورد نیاز و تکنولوژی روز دنیا را تأمین کند و محصولات نیز با برند آزمایش تولید شود.

این مقام مسئول گفت: مذاکرات با شرکت های خارجی از جمله چینی ها در حال انجام است، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، در همین جریان چند سرمایه گذار خارجی برای بازدید از کارخانه مرودشت این مجموعه اقدام کرده و اکنون نیز در حال مطالعه و بررسی در این خصوص هستند.

مدیرعامل کارخانه های صنعتی آزمایش در رابطه با برنامه های آتی این شرکت گفت: "لازما" در حال حل کردن مشکلات ساختاری شرکت می باشد که در همین ارتباط تولیدات زیان ده را از چرخه تولید حذف کرده، تولید تحت برند و سود ده انجام می دهد و درآمدهای غیر عملیاتی برای کاهش زیان ایجاد کرده است. تولیدات برند"لازما" طی سال جاری به 20 هزار دستگاه خواهد رسید. درآمدهای غیر عملیاتی مجموعه نیز از محل اجاره فضای مازاد و بلا استفاده کارخانه می باشد که تا زمانی که برنامه دیگری برای این زمین طرح نگردد، درآمد مذکور تداوم خواهد داشت تا به اهداف پیش بینی شده رسیده و برنامه های شرکت در جهت کاهش زیان محقق گردد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر صورت های مالی شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که هر سال نسبت به سال گذشته زیان مجموعه کمتر شده و از تولیدات زیان ده نیز کاسته شده است، حال اگر این شرایط ادامه یابد، مشارکت با سرمایه گذار خارجی آغاز گردد و از مشمولیت ماده 141 قانون نیز خارج شود قطعاً شرایط کارخانه های صنعتی آزمایش رو به بهبود خواهد رفت و شرکت از زیان خارج می شود، که در صورت محقق شدن این برنامه های می تواند درخواست ارتقا به بازارهای دیگر فرابورس را نیز داشته باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
حالا بفرض اینکه اینکه لازما این افزایش سرمایه را انجام دهد و هر سهم آن حدودا 10 سهم شود چه کسی میخواهد خریدار این تعداد سهم افزوده شود؟
مگر غیر از این است که داودیان سالها ارتباط لازما و پیام را با بورس قطع کرده بود و چندین مجمع برگزار نشده داشت؟
مگر به خاطر دهها ابهام و حسابسازی و معاملات صوری از بورس اخراج نشده و قیمتش سهامش کمتر از 40 تومان شده بود . حالا با این افزایش سرمایه چرا سهامدار عمده که مدتهاس از هیچ قانونی تمکین نمیکند و ارزشی هم برای سهامی که در دست مردم بود قائل نبوده الان برای چی باید در قیمتهای بالا سهام مردم را بخرد؟
شک ندارم که لازما و سهامدارانش تنها شرکتی خواهند بود که از این افزایش سرمایه بشدت زیان خواهند کرد فقط گذشت زمان اثبات خواهد کرد.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
لازما طلا خاک گرفته هست
منو توپول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
لازما طلای خاک گرفته نیست بلکه خاکستر و ویرانه ایی است که با شعبده باری بنام تجدید ارزیابی قصد دارند بجای طلا به مردم طمعکار قالب کنند. فعلاا اولین گروه طمعکار و متضرر کسانی هستند که در محدوده 600 تومن از هول حلیم افتادن در دیگ و ماههاس که خون دل میخورند و به انتظار رسیدن به قیمت خریدشان هستند ولی افسوس......