بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
تغییر نرخ محصولات شرکت های قطعه ساز صرفاً به معنای افزایش آن نیست، چرا که بعد از انجام بررسی تمامی این محصولات، ممکن است برخی حتی تا 10 درصد هم افزایش قیمت داشته باشند و برخی دیگر با کاهش نرخ همراه شوند و برای نتیجه نهایی آن باید منتظر اتمام بررسی و تحلیل ها باشیم.
کد خبر : ۱۶۷۴۸۹
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت های قطعه ساز درخواست بازنگری قیمت محصولات خود را به شرکت های تأمین کننده داده اند تا مورد به مورد این محصولات آنالیز و بر اساس شرایط جدید قیمت گذاری شوند که این آنالیز ممکن است منجر به کاهش یا افزایش نرخ فروش آنها شود.

یک عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان ضمن اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: تغییر نرخ محصولات شرکت های قطعه ساز صرفاً به معنای افزایش آن نیست، چرا که بعد از انجام بررسی تمامی این محصولات، ممکن است برخی حتی تا 10 درصد هم افزایش قیمت داشته باشند و برخی دیگر با کاهش نرخ همراه شوند و برای نتیجه نهایی آن باید منتظر اتمام بررسی و تحلیل ها باشیم.

نجفی منش در ادامه افزود: قراردادهای شرکت های قطعه ساز اصولاً به صورت سالیانه می باشد که بعد از هر سال بازنگری در نرخ محصولاتشان صورت می گیرد.

وی تأکید کرد: معمولاً شرکت های قطعه ساز با اتمام قراردادهای خود درخواست بررسی مجدد نرخ فروش محصولاتشان را به شرکت های تأمین کننده ارائه می کنند که در حال حاضر نیز این فرآیند در حال پیگیری می باشد و به محض نهایی شدن نرخ ها اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت مذاکره با شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی گفت: همانطور که اطلاع رسانی شده مذاکره با شرکت های پژو، سیتروئن و رنو نهایی شده و مذاکره با فولکس نیز همچنان دنبال می شود و به محض نهایی شدن از طریق شرکت های مذاکره کننده به اطلاع سهامدارانشان خواهد رسید.

نجفی منش تأکید کرد: از جمله برنامه های مهمی که در جهت بهبود وضعیت قطعه سازان در نیمه دوم سال جاری در دستور کار قرار دارد، پیگیری پرداخت های به موقع و جبران پرداخت های عقب مانده این شرکت ها می باشد. طی نیمه نخست امسال شرکت های خودرویی با افزایش تولید همراه شده اند و با بانک ها نیز جهت به موقع خودروسازان به قطعه سازان همکاری می کنند و این خود نشانه بهبود شرایط صنعت در آینده می باشد.

وی افزود: یکی دیگر برنامه های انجمن برای رونق صنعت افزایش میزان صادرات محصولات شرکت های قطعه ساز می باشد که البته یک برنامه میان مدت می باشد و در بازه زمانی کوتاه مدت نمی توان انتظار آشکار شدن آثار آن را در عملکرد مجموعه های قطعه ساز را داشت. تلاش انجمن بر آن است که این برنامه از طریق قراردادهایی که با شرکت های خارجی انجام شده، اجرایی شود.

این مقام مسئول در خاتمه گفت: هر 5 سال یکبار اهداف صنعت خودرو بازنگری می شود و در حال حاضر نیز کار گروهی جهت انجام این بازنگری تشکیل شده و در حال حاضر انجام مطالعات لازم جهت بررسی اهداف صنعت خودروسازی می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
تنها راهی که بلدیم گران کردن است، تصور کنید که اگر ما صنعت دنیا را در اختیار داشتیم الان یک گاری اسبی را به قیمت یک جت شخصی قیمت گذاری می کردیم.