بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
این همکاری ها یک نوع استراتژی موازی می باشد که علاوه بر تولید محصول جدید، با یک کشور صاحب نام مشارکت خواهد کرد و روش های نوین مدیریتی هم کسب و در کشور اجرای خواهد شد.
کد خبر : ۱۶۹۵۵۳
نویسنده :
یارمحمدی

در روزهای پایانی هفته گذشته قرارداد پژو سیتروئن و سایپا به اجرا درآمد و مدیران این مجموعه از ایران خودرو نیز بازدید داشتند. علاوه بر این خبرهایی مبنی بر قرارداد بین سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران و شرکت رنو فرانسه نیز مطرح شده است.

در همین ارتباط یک عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: این همکاری ها یک نوع استراتژی موازی می باشد که علاوه بر تولید محصول جدید، با یک کشور صاحب نام مشارکت خواهد کرد و روش های نوین مدیریتی هم کسب و در کشور اجرای خواهد شد.

نجفی منش در ادامه افزود: در حال حاضر همکاری با پژو سیتروئن فرانسه به نحوی است که 6 عضو هیأت مدیره، 3 نفر از شرکت پژو و 3 نفر از شرکت خودروساز ایرانی تعیین می شود و مدیرعامل شرکت نیز به صورت چرخشی هر 2 سال یکبار بین دو طرف قرارداد تغییر می کند.

وی گفت: طبق این قرارداد، 30 درصد از محصولاتی که توسط شرکت مشترک تولید می شود صادرات خواهد شد و 40 درصد نیز ساخت داخل می باشد.

این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به این شرایط می تواند بر صنعت خودروسازی کمک ویژه ای کرده و هم موجب رشد برندهای جدید و افزایش صادرات شود.

نجفی منش در خصوص تفاهم نامه میان ایدرو و شرکت رنو فرانسه امضا شده گفت: تفاهم نامه ای که بر اساس نظر تصمیمات سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران به صورت 60 به 40 می باشد که این قرارداد نیز به گونه تهیه خواهد شد که هیأت مدیره به صورت مشترک تعیین شده و 30 درصد صادرات توسط رنو انجام گیرد.

وی گفت: این مجموعه فرانسوی در حال حاضر اقدام به تأمین برخی قطعات و تولید موتور، گیر بکس و شاسی در کشورمان کرده و قرار بر این است که با عقد قرارداد مذکور ایران به هاب تکنولوژی منطقه تبدیل شود و با تشکیل یک مرکز آر اند دی دانش فنی به سرعت وارد کشور شود.

این موضوع هیأت مدیره انجمن قطعه سازان تصریح کرد: رنو از جمله 3 شرکت برتر و مطرح دنیا می باشد که با آن وارد همکاری شده ایم.

وی در رابطه با همکاری سیتروئن و سایپا گفت: سیتروئن با خرید 50 درصد سهام شرکت سایپا کاشان باعث ورود نقدینگی به مجموعه سایپا خواهد شد که در کنار افزایش تولید و صادرات شرکت بخشی از مشکلات نقدینگی آن نیز برطرف خواهد شد.

نجفی منش در خصوص قرارداد ایدرو و شرکت رنو فرانسه گفت: شرکت سایپا در مقابل بدهی خود به سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران قصد واگذرای یکی از زیر مجموعه های خود به نام بن رو را دارد و قرار بر این است که تولید محصولات جدید پیرو قرارداد فی ما بین ایدرو و رنو فرانسه از طرف یک شرکت مشترک که همان بن رو می باشد، انجام شود.

وی ادامه داد: طبق شرایطی که برای این قرارداد تعیین شده حداقل 40 درصد ساخت محصولات باید در داخل انجام شود و ظرف مدت 3 سال به 70 درصد افزایش یابد.

نجفی منش در خاتمه خاطرنشان کرد: قرارداد با فلوکس واگن نیز در حال نهایی شدن است و این نشان می دهد که ایران بعد از تحریم ها بین المللی در جایگاهی قرار گرفته که اغلب شرکت های مطرح خارجی قصد آغاز همکاری با آن را دارند. این مسأله می تواند طی چند سال آینده به بهترین صنعت حاضر در بازار سرمایه کشور تبدیل شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
دولت تحت هیچ شرایطی حاضر نیست به بخش خصوصی واقعی میدان بدهد.
کارشناس
-
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
لطفا پیگیری کنید که چرا صورتهای مالی بن رو در سایت کدال نیست؟ این شرکت چندین بار ماده 141 شده و دوباره کاهش و افزایش سرمایه داده و هیچکس نمیداند چه وضعی دارد.