بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر : ۱۷۳۹۴۸

فرماندار شهرستان قرچک از مسئولان ادارات و نهادهای مختلف خواست تا با اطلاع رسانی صحیح و بهره گیری از توان و ظرفیت رسانه ها خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف را اطلاع رسانی کنند.

به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران، مسعود مرسلپور در جلسه شورای اداری شهرستان قرچک در سال 96 با اشاره به انتقال صنوف و واحدهای صنعتی از پایتخت به شهرک صنعتی قرچک گفت:چهار شهرستان استان تهران متقاضی انتقال صنوف بودند اما این موافقت به تنهایی کافی نبود و شورای توسعه و برنامه ریزی استان تهران هم باید موافقت می کردند که با رایزنی های انجام شده موافقت انتقال صنوف از تهران به قرچک اخذ شد.
وی ادامه داد: پیگیریهای صورت گرفته در شورای توسعه برنامه ریزی استان آنقدر قدرتمند و محکم بود که از ۱۸ رای برای انتقال صنوف از پایتخت و خارج از تهران ۱۷ رای به قرچک داده شد ک این امر در حوزه کارخانه ها، اشتغال و صنایع و خدمت به مردم این شهرستان و به طور کلی در تمام حوزه ها برای قرچک مفید است.
فرماندار قرچک از اقدامات این شهرستان در بحث اقتصاد مقاومتی اعلام نارضایتی کرد و گفت: از اقدامات صورت گرفته در این بخش خیلی راضی نیستیم ک دلایل مختلفی هم دارد که یکی از آن ها اجرایی نشدن مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است اما در سال ۹۶ باید با تلاش و کوشش بیشتر در جهت تحقق شعار سال گام برداریم.
مرسلپور افزود: محقق شدن این شعار یک موضوع را می طلبد و آن هم این است که برخی از مدیران اجرایی شهرستان باید از فکر منافع اداری بیرون آمده و مصلحت جمع و منافع و مصلحت نظام را در نظر بگیرند و طبق راهبردهای اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ریاست جمهوری گام بردارند تا مانند سال گذشته که توفیق نسبی داشتیم در امر اشتغال داشتیم برای سال ۹۶ هم با برنامه ریزی در امر اشتغال جلو برویم.
فرماندار شهرستان قرچک با بیان اینکه چند دستگاه شاخص باید در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشند، گفت: سازمان شهرک های صنعتی، اداره صنعت و معدن و تجارت،اداره کار و رفاه، کمیته امداد امام خمینی( ره)،بسیج و آموزش و پرورش و نیز دوستان در بخشهای خدمات رسان برق، گاز و امور مالیاتی و سازمان تبلیغات و بخشداری از جمله دستگاه هایی هستند که در تحقق شعار سال باید فعالیت بیشتری انجام دهند.
مرسلپور ادامه داد: سازمان تبلیغات باید از طریق علما و روحانیون در مساجد مردم را به سوی تولید و اشتغال تشویق کنند تا این فرهنگ طبق فرمایشات رهبری در جامعه نهادینه شود، اشتغال فقط پشت میز نشستن نیست، اشتغال باید از خانه ها شروع شود تا به صنایع بزرگ برسد که ما بخشی از آن را در سال ۹۵ انجام دادیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک افزود: ما در این شهرستان در سال ۹۵ صنعت خانگی داشتیم و صنعت بزرگی هم داشتیم که یک نمونه آن صنعت پارچه بافی و رو مبلی بود ک در شهرک صنعتی کلید خورد و تا همین الان که آمار داریم ۳۰۰ کارگر قرچکی در احداث این کارخانه مشغول به کار هستند و ظرفیت اسمی و رسمی این کارخانه برای تولید اشتغال ۱۰۰۰ نفر هست.
وی گفت: در مورد واحدهای صنفی کار خوب دیگری ک در سال ۹۵ انجام شد و در سال ۹۶ ادامه دارد توافقی بود که ضمنی انجام شد که طبق آن کارخانه هایی که در شهرک های صنعتی راه می افتند باید از نیروهای کار قرچکی استفاده کنند
مرسلپور افزود: بیمارستان 96 تختخوابی قرچک یکی از مهمترین اقدامات دولت در این شهرستان است که تلاش می شود تا در اردیبهشت ماه ، این پروژه مهم به بهره برداری رسیده و مردم شهرستان که تا کنون از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی نیز محروم بوده ، از خدمات آن بهره مند شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان شهرستان قرچک به زودی افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: بالغ بر  70 میلیارد تومان صرف تجهیزات این بیمارستان شده است که تا هفته آینده به آنجا منتقل و نصب می‌شوند.
فرماندار قرچک سپس همدلی و همراهی و وحدت همه مدیران شهرستان را مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر ما بخشی نگری و مسائل جزئی اداری را کنار بگذاریم موفق می شویم، باید منافع جمعی شهرستان را به منافع فردی ادارات در اکثر مواقع ترجیح دهیم.
وی سپس به برشمردن برخی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در سال ۹۵ پرداخت و گفت: در بخش ای. سی. تی یا حوزه فناوری قریب ۸۲۵۰ میلیارد ریال با کمک بخش خصوصی سال گذشته در کشور سرمایه گذاری صورت گرفته است و تا پایان دولت ۵ هزار میلیارد دیگر هم در این بخش سرمایه گذاری انجام خواهد شد که در این میان ۹۱ هزار کیلومتر فیبر نوری اجرا شد و در اجرای این سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار شغل ایجاد و روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۹۰ در صد دارای اینترنت شدند که یک کار علمی مهم محسوب می شود.
فرماندار قرچک اضافه کرد: اتفاق سیاسی مهمی که در این دولت افتاد بحث برجام بود که پس از آن بسیاری از کشورها با کشور ما قرار داد منعقد کردند و آلمان اسپانیا در صدر این کشورها قرار دارد، از جمله این قرارداد ها می توان به قراردادهای سرمایه گذری که بخشی در سال ۹۵ و بخشی هم در سال ۹۶ محقق می شود اشاره کرد.
مرسلپور گفت: پس از برجام تاکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار موافقت اصولی با کشورهای خارجی امضا شده که این موفقیت بزرگی است.
وی اظهار کرد: رشد چشمگیر حضور کشورهای مختلف برای برقرار روابط اقتصادی با کشور، افزایش سرمایه گذاری های خارجی در کشور، افزایش میزان صادرات غیر نفتی، احیاء دریاچه حورالعظیم به عنوان یکی از کانون های مهم گرد و غبار در کشور و احیاء دریاچه ارومیه از جمله اقدامات دولت در سال های اخیر است.
وی بیان کرد: در شهرستان قرچک نیز همچون سایر مناطق کشور ، با وجود تمامی مشکلات ، اقدامات بسیار موثری در حوزه های مختلف انجام شده و لازم است تا مسئولان دستگاه ها این خدمات را با بهره گیری از توان و ظرفیت اصحاب رسانه برای مردم اطلاع رسانی کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با اشاره به لزوم تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، تولیدو اشتغال تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت : همه دستگاه ها از جمله اداره صنعت ، معدن و تجارت ، کار ، کمیته امداد ، بسیج ، آموزش و پرورش ، آب ، برق و امور مالیاتی می باید با افزایش فعالیت خود زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.
مرسلپور تأکید کرد: برای دست یابی به تحقق سیاسیت های اقتصاد مقاومتی لازم است تا منافع جمعی را به منافع فردی ترجیح داده و در راستای تأمین منافع مردم اقدام کنیم .
شایان ذکر است، اولین جلسه شورای اداری شهرستان قرچک در سال 96 با حضور مسعود مرسلپور فرماندار، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه، معاونان فرماندار و روسای ادارات، نهادها و ارگانهای شهرستان قرچک به منظور برنامه ریزی در خصوص نحوه عملیاتی نمودن فرمایشات رهبری در خصوص شعار سال با عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید" و عملیاتی نمودن سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای شعار سال، آمادگی لازم برای کمیته برنامه ریزی و سرشماری نفوس و مسکن در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر