بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: راه‌اندازی فیبر نوری و برق به عنوان مهمترین زیر ساخت بازارچه‌های مرزی این استان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد توجه مسئولان دست‌اندرکار قرار گیرد.
کد خبر : ۱۸۲۷۸۲

به گزارش بورس‌نیوز، علیرضا نورا اظهار کرد: راه‌اندازی فیبر نوری و برق به عنوان مهمترین زیر ساخت بازارچه‌های مرزی این استان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد توجه مسئولان دست‌اندرکار قرار گیرد.

معاون اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: توسعه بازارچه‌های مرزی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های این استان برای گسترش صادرات و فعالیت‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و هدف به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هم اینک هشت بازارچه مرزی قدیمی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بیشترین صادرات کالا یعنی حدود 60 درصد از این مبادی انجام می‌شود که درآمدزایی خوبی را به همراه داشته است.

شناسایی 47هزار خانوار در6بازارچه موقت استان

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: 47 هزار و 653 خانوار تاکنون در محدوده 6 بازارچه موقت مرزی در استان شناسایی شدند که از این تعداد 9 هزار و777 خانوار تعیین هویت شده اند.

روح‌الله شریفی افزود: ضروری است با همکاری فرمانداران بقیه مرزنشینان تعیین هویت دار نشده نیز به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند تا خدمات کوله‌بری در کارت آنان تعریف شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سال گذشته با وجود همه مشکلات مالی 34 میلیارد تومان برای بازارچه‌های مرزی استان مصوب شد که از این میزان حدود 40 درصد آن یعنی 13 میلیارد و 700 میلیون تومان محقق شد.

مهرداد عرب اول افزود: با اقدامات انجام شده یک موافقتنامه کامل در حوزه بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تا سال 1400 تهیه و تنظیم شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز از سه منبع ردیف استانی 736 میلیون تومان ، 2 درصد نفت و گاز یک میلیارد و 50میلیون و ارتقای شاخص‌های اقتصادی 15 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بازارچه‌های مرزی استان پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر