بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
عملیات مالی شرکت برق و انرژی خورشیدی غدیر در شش ماهه منتهی به 29 اسفند 1396، منجر به شناسایی 26 میلیارد ریال گردیده است.
کد خبر : ۱۷۷۹۵۷
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز،  شرکت برق و انرژی خورشیدی غدیر به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه سرمایه گذاری غدیر در زمینه تولید برق خورشیدی فعالیت دارد.

پروانه بهره برداری نیروگاه خورشیدی متعلق به این شرکت با ظرفیت 10 مگاوات در جرقویه اصفهان در دی ماه سال گذشته دریافت شده است. عملیات مالی برق و انرژی خورشیدی غدیر در شش ماهه منتهی به 29 اسفند 1396، منجر به شناسایی 26 میلیارد ریال گردیده است که دلیل این موضوع شناسایی زیان تسعیر ارز دارایی ها و بدهی های شرکت به مبلغ 24 میلیارد ریال است.



شرکت در شش ماهه منتهی به پایان سال 1396، موفق به تولید و فروش 6 مگاوات برق خورشیدی به ارزش 36 میلیارد و 780 میلیون ریال گردیده است. لازم به ذکر است که نرخ هر کیلو وات برق خورشیدی بر اساس قراراداد 20 ساله منعقده با سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق (ساتبا)، 5.200 ریال تعیین گردیده است که این نرخ با توجه به عواملی همچون رشد نرخ تسعیر یورو و شاخص قیمت خرده فروشی تعدیل می یابد. به همین ترتیب، متوسط نرخ فروش هر کیلووات برق خورشیدی در این مدت، 6.130 ریال بوده است.

در بخش بهای تمام شده نیز ، اصلی ترین هزینه، استهلاک دارایی های شرکت بوده است. هزینه های بهره برداری و نگه داری نیروگاه نیز که به پیمانکار واگذار گردیده است، بخش دیگر هزینه تولید و ارائه خدمات شرکت را شامل می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر