بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
همانگونه که از بسیاری انبوه سازان انتظار می رود، شرکت " آ س پ " نیز گزارشی ضعیف، در عملکرد 9 ماهه سال مالی 1397 روانه کدال کرد.
کد خبر : ۱۷۸۱۲۳
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز ؛علی رغم تبلیغات بسیار از سوی مدیران سازمان بورس در خصوص دستیابی به فرمت گزارشات تفسیری مدیریتی، به دست توانمند کارشناسان این سازمان، بد نیست، محتوای گزارش تفسیری شرکت " آ س پ " مطالعه شود تا نحوه و میزان موفقیت سازمان بورس در نیل به اهدافش مورد ارزیابی بهتری قرار گیرد.

هر چند که گزارشی 36 صفحه ای و حاوی 18 صفحه خالی از محتوا، نمی تواند تصمیمات مدیران و عملکرد شرکت را به خوبی تفسیر کند اما پوشش ضعیف و نامناسب درآمدهای عملیاتی شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و بودجه پیش بینی شده، خود گویای شرایط نامناسب "آ س پ" و شرکت های فعال در این حوزه است.



کاهش 24 درصدی درآمدهای عملیاتی و حاشیه سود ناخالص شرکت در 9 ماهه سال مالی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که عمدتا به دلیل کاهش فروش پروژها و افزایش بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت می باشد، تعدیلی منفی 73 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم زده است.

با توجه به شرایط سال گذشته و عدم افزایش چشمگیر سود خالص سال مالی نسبت به 9 ماهه، به نظر می رسد می توان شاهد تحقق کاهش سودآوری مجدد در انتهای سال مالی 1397 نیز باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر