بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
نمایندگان موافق دو فوریت طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کنترل بازار و بازرگانی به وزیر جداگانه نیاز دارد، ادغام وزارت بازرگانی و صنعت و معدن را امری غیرمنطقی دانستند.
کد خبر : ۱۷۸۵۲۰
به گزارش بورس نیوز، حسن نوروزی در نشست علنی امروز (یکشنبه،7 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با بررسی دو فوریت طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر به دنبال کنترل بازار، رفع گرانی و مشکلات ارزی کشور هستیم تفکیک دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و در نتیجه تشکیل وزارتخانه توسعه، صادرات و بازرگانی و صنعت و معدن از واجبات است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت کالاها دائماً در حال افزایش است، افزود: رسیدگی به اعتراضات مردم نیازمند کنترل بازار است. در حال حاضر کدام یک از نهادها این وظیفه را انجام می‌دهند, اصناف نمی‌توانند بر بازار نظارت کنند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کنترل بازار امری حاکمیتی است و دولت باید آن را انجام دهد؛ بازرگانی به وزیر جداگانه نیاز دارد و تفکیک این دو وزارتخانه از یکدیگر نیاز روز است.

بر اساس این گزارش همچنین بهروز نعمتی در موافقت با دو فوریت طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد:تجربه ثابت کرده ادغام وزارت بازرگانی و صنعت و معدن هر دو مجموعه را ناکارآمد کرده است؛ اگر تفکر وزیر بازرگانی باشد، صنعت و معدن رها می‌شود و اگر تفکر مبنی بر توسعه صنعت و معدن داشته باشد بازارگانی به حال خود رها می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناکارآمدی در وزارت صنعت و معدن در زمان وزارت 3 وزیر اخیر مشهود بود، افزود: ناکارآمدی این وزارتخانه فشار زیادی به مردم وارد می‌کند؛ در روزهای اخیر بخش عظیمی از نقدینگی کشور به سمت صنعت یعنی خودرو وارد شد که این امر نشان‌دهنده لزوم تفکیک این دو وزارتخانه است.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه صادرات بازرگانی پلی است که همه تولیدات را حمایت می‌کند در حالی که هم اکنون فقط به صنعت توجه می‌شود؛ متأسفانه تراز صادرات منفی است و ما نتوانستیم به برنامه‌های 5 ساله توسعه کشور که بر مثبت شدن تراز صادرات تأکید دارد عمل کنیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر