بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
یکی از مخالفان دوفوریت طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: امروز رسیدگی به وضعیت اقتصادی و تلاش برای بهبود آن از هر موضوعی مهمتر است.
کد خبر : ۱۷۸۵۲۹
به گزارش بورس نیوز، سید تقی کبیری اظهار کرد: نوسانات ارزی، مسائل حوزه خودرو، طلا، سکه و مسکن از جمله مشکلات پیش روی کشور است.

وی درخصوص تفکیک یا ادغام وزارتخانه ها گفت: در مورد این موضوع بارها تصمیم گیری شده است ولی اکنون پرداختن به این موضوع ضرورتی ندارد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور مخالف ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه بوده و دو سوم آرا برای تصویب آن نیاز است، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه بر ضرورت چابک سازی دولت تاکید شده در حالی که در این طرح برخلاف قانون مصوب مجلس صحبت می شود.

کبیری با تاکید بر اینکه اگر مشکلی در بحث مدیریت وزارتخانه ها وجود دارد، باید به اصلاح مدیریت دست بزنیم، گفت: به صلاح نیست که برای رفع مشکلات مدیریتی یک وزارتخانه، تصمیم به تفکیک آن بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس طرح مذکور را برخلاف اصل 75 قانون اساسی دانست و تصریح کرد: نباید برای بررسی چنین طرح های غیرضروری وقت مجلس را بگیریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند هفته گذشته این موضوع رد شده است، اذعان داشت: نباید یک بار به صورت طرح و یک بار به صورت لایحه وارد بررسی موضوع تفکیک وزارتخانه ها شویم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر