بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کارشناس بازار سرمایه گفت: عملیاتی شدن تحریم های آمریکا تاثیر بسیار منفی بر بازار سرمایه خواهد داشت و ممکن است مدت ها روند نقدینگی در بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار دهد.
کد خبر : ۱۷۸۵۴۶
محمدعلی شریفی‌نیا، رئیس هیات مدیره کارگزاری مبین سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، با ارزیابی وضعیت تحریم‌ها علیه ایران گفت: با اعمال تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران و گرانی دلار در بازار کشور، شرکت‌های صادراتی و شرکت‌های وابسته به دلار با رشد نرخ مواجه شده و روند صعودی را در پیش می‌گیرند اما امیدواریم این روند پس از مدتی بخاطر تامین مواد اولیه خارجی (که البته آن نیز به دلار آزاد معمولا صورت می‌گیرد) با وقفه یا معکوس شدن روند رشد مواجه نشود.

وی ادامه داد: مبادلات مالی و بانکی با طرف‌های خارجی یکی از راه‌های دورزدن تحریم‌ها در دوره فعلی خواهد بود که طی دوران تحریم‌ها در سال‌های گذشته نیز تجربه شد بنابراین ارتباط صنایعی همچون پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها، فولاد و شوینده‌ها با طرف‌های تجاری و البته با بانک‌های جهانی ضمن اینکه می‌تواند تاثیر تحریمی بر صنایع خود را بکاهد، می‌تواند سودآوری اقتصاد را در این بخش تضمین کند.

کارشناس بازارسرمایه درخصوص گرانی آهن در بازار، تاکید کرد: افزایش نقدینگی در جامعه تاثیر مستقیمی بر قیمت آهن و فرآورده‌هایی تحت محوریت مواداولیه آهن را گذاشته و سریعا این فرآورده را گران می‌کند.

وی درباره سود شرکت‌های کوچک نیز گفت: بنگاه‌های اقتصادی نرخ عمر محدودی به نسبت SMEها و بنگاه‌های بالادستی دارند بنابراین باید با نوآوری و توسعه خود گام‌های بقا را بردارند و اگر مراقب رقبای خود نباشند سریعا در بازار جایگزین پیدا خواهند کرد زیرا نبود طرح‌های توسعه ای سریعا بنگاه‌ها ی کوچک را به مرز تعطیلی نزدیک می‌کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر