بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

شفافیت بورس کالا مانعی برای ورود رانت‌خواران

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، گفت: به دلیل ثبت دقیق اطلاعات معامله کنندگان در بورس کالا رهگیری هر یک از معاملات به راحتی قابل انجام است که این میزان شفافیت، احساس خطر را در رانت خواران ایجاد می‌کند.
کد خبر : ۱۷۸۹۵۲
به گزارش بورس نیوز، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه کالا‌هایی دارای استاندارد در بورس کالا عرضه می شوند،گفت: بهترین روش برای ثبات بخشی به بازار کالاها عرضه آن ها در بورس کالاست زیرا فعالان صنایع و مسوولان می‌توانند با همفکری و تبادل نظردر نشست‌های مشترک، بهترین شیوه‌ها را برای مبادله محصولات در بورس انتخاب کنند.

مصباحی مقدم، با اشاره به اینکه شفافیت حداکثری از مزیت‌هایی اصلی بورس است ،گفت: اطلاعات همه معامله‌کنندگان در بورس کالا ثبت می‌شود لذا رهگیری هر یک از معاملات به راحتی قابل انجام است و این میزان شفافیت، احساس خطر را در رانت خواران ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگر این شفافیت در همه داد و ستد‌های کشور اعم از خصوصی و دولتی اتفاق بیفتد می‌توان امید داشت جلوی ویژه‌خواری و فساد تا حد قابل توجهی گرفته شود.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: با شناسایی ویژه‌خواران و اعلام اسامی آن‌ها به نهاد‌های نظارتی و مسوول، هزینه منفعت‌طلبی آنقدر بالا می‌رود که افراد دیگر به راحتی به سمت فساد نمی‌روند.

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، تصریح کرد: بررسی افرادی که با بورس کالا مخالفت می‌کنند نشان می‌دهد که آن‌ها با شفافیت حداکثری میانه خوبی ندارند اما در چندسال اخیر دولت و مجلس به خوبی در مقابل افرادی که به جای منافع ملی به فکر منافع شخصی خود بودند ایستاد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر