بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: قیمت‌گذاری دستوری در بورس‌کالا باعث شده تا روند معاملات به بی‌راهه کشیده شود و با آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی بازار تا حدودی به تعادل رسیده که در حال مذاکرات با مسئولین هستیم تا اصلاحاتی در بحث قیمت گذاری محصولات صورت بگیرد.
کد خبر : ۱۸۰۵۷۶
نصرالله رضازاده در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز درخصوص وظیفه اصلی تعاونی‌ها در تامین مواد اولیه صنایع پایین‌دست، گفت:  وظیفه اصلی تعاونی‌ها توزیع مویرگی مواداولیه بین واحدهای تولیدی در سطح کشور بوده چراکه بورس اجازه خرید کمتر از 22 تن را به واحد‌ها نمی‌دهد اما تعاونی‌ها به راحتی می‌توانند این مواد را در اختیار واحد‌های تحت پوشش خود قرار دهد و از همین رو تعاونی‌ها نقش بسیار بزرگی را ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه  از طرف ستاد تنظیم بازار به تعاونی ها اجازه نظارت بر توزیع مواد اولیه داده شده است گفت: این مجوز حتی در مصرف و فروش محصولات نهایی واحد های تحت پوشش نیز معتبر است.

رضا زاده گفت: با توجه به اینکه تعاونی‌ها در استان‌ها مستقر هستند به خوبی توانایی شناسایی واحد‌های غیر فعال را دارند و این خود می‌تواند از رانت ودلالی در بحث دریافت مواد اولیه جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها در حقیقت نماینده شرکت‌های تولیدی در استان‌ها هستند و مواد‌اولیه را بین آن‌ها توزیع می‌کنند تصریح کرد: سیستم تعزیراتی و احتکار شاید در سایر صنایع وجود داشته باشد اما به هیچ وجه متوجه تعاونی‌ها نمی‌شود به‌طوری‌که سال گذشته بیش از 500هزار تن مواد‌اولیه به واحد‌های تعاونی تحت پوشش تزریق شده است.

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی برگزای همایش تعاون ، اقتصاد مقاومتی و صنایع پتروشیمی را درحل مشکلات مربوط به این صنعت موثر دانست و عنوان کرد: باید در این همایش‌ها در تصمیم‌های پایه‌ای دقت و بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد تا منجر به توزیع عادلانه مواد در بورس‌کالا به تعاونی‌ها شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر