بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: تعمیرکاران ما قربانی تقلّب هستند و با توجه به اینکه قطعات، بی کیفیت هستند کیفیت کار تعمیرکاران را زیر سئوال برده است.
کد خبر : ۱۸۲۰۳۷

به گزارش بورس نیوز، علیرضا نیک‌آیین با بیان اینکه علت افزایش قیمت قطعات خودرو را باید از اتحادیه لوازم یدکی پرسید،​ گفت: تعمیرکاران ما قربانی تقلّب هستند و با توجه به اینکه قطعات، بی کیفیت هستند کیفیت کار تعمیرکاران را زیر سئوال برده است.

وی افزود: قطعات پرمصرف مانند لنت ترمز، دیسک صفحه کلاج و فیلترها حدود 300 تا 400 درصد افزایش قیمت داشته است و وجود واسطه‌های متعدد از علل این افزایش است.

نیک‌آیین با بیان اینکه کمبود عرضه در بازار لوازم یدکی وجود دارد، گفت: کیفیت قطعات هم کاهش داشته است و برخی از کارخانه‌های قطعه ساز به علت نیامدن مواد اولیه، قطعات کنار رفته از خط تولید را وارد بازار کردند.

حسن ساده عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو هم با حضور در این برنامه با بیان اینکه افزایش قیمت در همه کالاها از جمله لوازم یدکی خودرو رُخ داده است، افزود: قیمت برخی از لوازم یدکی 2 تا 3 برابر افزایش داسته است که منطقی نیست.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر 40 درصد افزایش قیمت داشتیم که به علت نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه‌های گمرکی و حمل‌ونقل بوده است.

ساده با اشاره به اینکه بخش زیادی از نیاز لوازم یدکی کشور از خارج تامین می‌شود، افزود: افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت این لوازم شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: تعدد مراکز تصمیم‌گیر و توجه نکردن به عواقب تصمیم از علل ایجاد مشکل در قیمت قطعات لوازم یدکی خودرو است.

وی افزود: بر اساس قانون، اتحادیه‌ها اجازه نرخ‌گذاری و نظارت ندارند و سازمان‌های تصمیم‌گیرهم با اتحادیه‌ها مشورت نمی‌کنند.

ساده گفت: مصرف قطعات یدکی در سال 96 در کشور یازده‌و‌نیم میلیارد دلار برای حدود 22 و نیم میلیون خودرو بوده است.

وی افزود: حدود 50 درصد این مبلغ، تولید داخل و ورود کالا از مبادی رسمی بوده و 50 درصد این کالاها هم از مبادی غیررسمی بوده است و فروشنده‌ها هم نمی‌توانند اصلی را از بدلی تشخیص دهند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر