بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
معاون اول رییس جمهور گفت: امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم اگرچه در ابتدای سال در زمینه ذخایر اسکناس با محدودیت روبه‌رو شدیم اما امروز بی‌سابقه‌ترین ذخایر اسکناس در تاریخ ایران وجود دارد.
کد خبر : ۱۸۲۴۶۰

به گزارش بورس نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ایران در ماه‌های گذشته روزانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر کرده است، گفت: با وجود اینکه صادرات نفت چند هزار بشکه کاهش یافته باشد اما همواره تاکید داشتیم که با وجود تحریم‌ها صادرات نفت ایران نباید از روزانه یک میلیون بشکه کمتر شود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه قیمت نفت از حدود ۳۰ دلار اکنون به ۸۰ دلار افزایش یافته است، ادامه داد: آمریکایی‌ها اگر می‌توانستند فروش نفت ایران را متوقف کنند به‌طور حتم قیمت نفت به بیش از ۱۰۰ دلار می‌رسید اما با همین فضاسازی اگر یک میلیون بشکه نفت هم صادر شود درآمد خوبی حاصل می شود.

جهانگیری با اشاره به اجرای مرحله دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران ،گفت: آمریکا کار ظالمانه‌ای انجام داده و برخلاف حقوق انسانی و بین‌المللی اقدامی را که در ۱۸ ماه، هفت کشور به نتیجه رسیده بودند زیر پا گذاشت که هدف آن‌ها نقره داغ کردن مردم ایران بوده اما به دروغ می‌گویند هدف حکومت و دولت ایران است.

معاون اول رئیس جمهوری افزود:آمریکایی‌ها بسیار تلاش کردند تا فروش نفت ایران را به صفر برسانند اما دولت‌های اروپایی در مقابل آنها مقاومت می‌کنند و طرف برجام هستند از سوی دیگر دولت‌های دوست از جمله روسیه، چین و هند نیز از برجام حمایت می‌کنند و به همین دلیل آمریکایی‌ها فشار خود را به شرکت‌ها وارد می‌کنند و می‌گویند هر شرکتی با ایران کار کند ما آن را تحریم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم، افزود: اگرچه در ابتدای سال در زمینه ذخایر اسکناس با محدودیت روبه‌رو شدیم اما امروز بی‌سابقه‌ترین ذخایر اسکناس در تاریخ ایران وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه پس از اعمال ترحیم ها نیز نفت را می‌فروشیم و حمل‌ونقل و خریدهای خود را هم انجام می‌دهیم،ادامه داد: آمریکایی‌ها که از هفته گذشته برای رسیدن به ۱۳ آبان روزشمار راه انداخته‌اند اما هیچ اتفاقی جدیدی در این روز نخواهد افتاد البته دولت در قبال اقدامات پیش بینی شده برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر