بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید پذیرفت نباید رتبه ایران در زمینه کسب و کار با توجه به ظرفیت‌های فراوان، پایین باشد
کد خبر : ۱۸۲۷۹۷

به گزارش بورس‌نیوز، محمد حسن‌نژاد درباره جدیدترین گزارش بانک جهانی مبنی بر کسب رتبه 128 ایران از بین ۱۹۰ کشور در زمینه شاخص بهبود فضای کسب و کار گفت:باید پذیرفت نباید رتبه ایران در زمینه کسب و کار با توجه به ظرفیت‌های فراوان، پایین باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سرمایه‌گذاران برای صدور مجوز فعالیت باید به ادارات و دستگاه‌های مختلف مراجعه کنند و با وجود اینکه این مسائل و مشکلات مطرح شده اما رسیدگی جدی انجام نمی‌شود.

لزوم توجه به ارتقای انگیزه سرمایه‌گذاری

نماینده مردم مرند و جلفا در خانه ملت، افزود: به جای اینکه انگیزه سرمایه‌گذاری در کشور بیشتر شود حتی در زمینه راهنمایی سرمایه‌گذاران ضعف وجود دارد.

حسن‌نژاد در ادامه تصریح کرد: راه‌اندازی کسب و کار برای سرمایه‌گذاران معمولا طولانی‌مدت بوده و در این راه امکان دارد حتی سئوالات بدون ارتباط مطرح شود که انگیزه سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.

بهبود فضای کسب و کار

وی ادامه داد:برای کسب مجوز فعالیت بطور مثال یک سرمایه‌گذار باید موافقت دستگاه‌های مختلف مانند سازمان محیط‌زیست، شرکت آب، برق و گاز را بطور جداگانه اخذ کند این در حالی است باید این اقدامات در یک روز در فرمانداری انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:در صورتی که مسائل مذکور برای سرمایه‌گذاری حل نشود رتبه ایران در زمینه شاخص بهبود فضای کسب و کار ارتقا چندانی نخواهد یافت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آمریکا، بزرگ‌ترین سهامدار بانک جهانی؛

رییس بانک جهانی استعفا کرد

سرپرست بازاریابی شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما:

بی نیازی کشور از واردات کنتور

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب استان مازندران خبر داد:

رشد 9درصدی انرژی تحویلی شرکت برق غرب مازندران

ارسال نظر