بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قیمت خودرو باید به قیمت بازار نزدیک شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین قیمت خودروها توسط وزارت صمت گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی جامعه باید قیمت‌ها تعدیل شده و به قیمت بازار نزدیک شود.
کد خبر : ۱۸۳۸۷۴
به گزارش بورس‌نیوز، رضا علیزاده در خصوص تعیین قیمت خودروها توسط وزارت صمت گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی جامعه باید قیمت‌ها تعدیل شود و به قیمت بازار نزدیک شود تا خودروسازان و قطعه‌سازان بتوانند به تولید خود ادامه دهند که در غیر این صورت میزان تولید افت کرده و با کمبود خودرو در بازار مواجه خواهیم شد و بازار سیاه تشکیل شده و قیمت‌ها خود به خود بالا می‌رود.

وی تشریح کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت جلساتی در این خصوص با کمیسیون صنایع داشته و این جلسات ادامه دارد تا به یک جمع‌بندی کلی در خصوص ساماندهی قیمت خودروها برسیم.

علیزاده اظهار کرد: با تصمیمی که خواهیم گرفت سعی بر این داریم که هم تولید ادامه داشته باشد و هم به مردم فشار وارد نشود.

افت تولید داخلی نسبت به سال گذشته

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید بیش از یک و نیم میلیون دستگاه در سال گذشته توسط خودروسازان داخلی گفت: در حال حاضر تولید داخلی ما به کمتر از یک میلیون دستگاه رسیده و با ادامه این روند میزان تولید افت شدیدی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: قیمت خودرو مهمترین موضوع در خصوص تولید داخلی است و تلاش می‌کنیم قیمت‌ها متعادل شود تا هم قطعه ساز و خودروساز ضرر نبیند و هم مردم قدرت خرید داشته باشند.

علیزاده تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل ایجاد بازار سیاه خودرو ممنوعیت واردات خودرو و امیدواریم آقای رحمانی در خصوص ممنوعیت واردات خودرو تجدیدنظر کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران:

باید فکری به حال قطعه‌سازی خودرو شود

سرپرست سازمان توسعه تجارت تشریح کرد:

اهمیت مدیریت منابع ارزی در شرایط فعلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت:

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی سلیمانیه عراق

ارسال نظر