بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کارشناس بازار سرمایه گفت: در بازار داخل قیمت خودرو هنوز مشخص نشده اما کاهش نرخ ‏دلار برای خودروسازان و قطعه سازان تأثیرات مثبتی به همراه دارد‎. ‎
کد خبر : ۱۸۴۹۹۹

سید جلال صادقی شریف مدیرعامل کارگزاری امید سهم در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: چین به دنبال توسعه زیرساخت‌های خود در بازار فلزات است اما؛ تا زمان بازگشایی بازار جهانی نمی‌توانیم پیش‌بینی درستی در مورد وضعیت بازار فلزات در هفته‌های آینده داشته باشیم.

بازار نفت در انتظار تصمیم آمریکا

مدیرعامل کارگزاری امید سهم با اشاره به وضعیت بازار نفت و نوسان قیمتی این محصول گفت: در خصوص بازار نفت باید منتظر تصمیم آمریکا برای کاهش صادرات طلای سیاه بود و پس از آن می‌توان پیش‌بینی بهتری از روند صعود و یا نزول قیمتی نفت داشت.

وی با بیان اینکه کاهش تولید نفت اوپک توسط روسیه و عربستان نیز بر روی قیمت نفت در بازارهای جهانی مؤثر است، ادامه داد: آمریکا با صادرات بیش از 3میلیون بشکه نفت بزرگترین صادرکننده این محصول محسوب می‌شود بنابراین حتی باوجود کاهش تولید توسط اعضای اوپک، قیمت نفت به بیش از 60 دلار افزایش می‌یابد.

بانک‌ها در انتظار نتایج جدید ارزیابی دارایی‌ها

صادقی شریف در مورد سهام بانکی‌ها نیز گفت: بانک‌ها منتظر تصمیم بانک مرکزی در خصوص تجدید ارزیابی دارایی‌های خود هستند.

وی با اشاره به کاهش قیمت ارز در بازار ایران گفت: مابه‌التفاوت تسعیر نرخ ارز بر سهام بانک ملت کاملاً تأثیرگذار بوده و باید به این نکته توجه داشت که نزدیک شدن نرخ ارز سامانه نیما به بازار ثانویه، تأثیر منفی بر روی بازار سرمایه خواهد داشت.

مدیرعامل کارگزاری امید سهم ‏ افزود: البته کاهش نرخ دلار برای خودرویی‌ها و قطعه سازان، تأثیرات مثبتی به‌هرحال دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی اس پی وی بین ایران و اروپا گفت: این امر باعث کاهش قیمت دلار و تأثیر مثبت بر بازار ارز خواهد شد.

کارشناس بورس با بیان اینکه در حال حاضر فعالان بازار به بلندمدت فکر نمی‌کنند، اظهار داشت: اگر این افراد بلندمدت را در نظر می‌گرفتند امروز حقوقی‌ها سهام خود را نمی‌فروخته و این امر موجب افزایش نوسان در بازار نمی‌شد همچنین حجم ورود پول نیز روند کاهشی را تجربه نمی‌کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر