بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر نقدینگی از بستر بازار سرمایه و بورس به سمت بخش مولد اقتصادی هدایت شود، قطعا به رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی می‌انجامد.
کد خبر : ۱۸۵۵۲۷

به گزارش بورس نیوز، سید فرید موسوی اظهار کرد: اگر نقدینگی از بستر بازار سرمایه و بورس به سمت بخش مولد اقتصادی هدایت شود، قطعا به رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی می‌انجامد. این در حالی است که اگر این هدایت نقدینگی به سمت بازارهای مولد سوق پیدا نکند، قطعا به سمت‌هایی حرکت خواهد کرد که غیرمولد بوده و این نقدینگی به سمت بخش‌هایی خواهد رفت که غیر مولد است که این امر رشد اقتصادی، شاخص اشتغال و ابعاد مختلف کشور را با چالش جدی مواجه کرده و رفاه اجتماعی را دچار مشکل خواهد کرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به بورس کالای ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: بورس کالا نقش اساسی در شفافیت اقتصادی، عدالت مرتبط با این حوزه و حذف رانت‌های مختلفی که در حوزه مبادلات کالایی وجود دارد، ایفا می‌کند. در این زمینه بورس کالا اقدامات مثبتی انجام داده و با افزایش نظارت‌ها می‌توان نتیجه مطلوبی در خصوص افزایش شفافیت‌های قیمتی در فضای رقابتی کسب کرد.

وی بر لزوم شفاف‌سازی و رقابت‌پذیری بازارها از طریق معامله کالاها در بورس کالا تاکید کرد و تقویت بورس کالا را عاملی برای رونق تولید دانست.

به گفته موسوی، با واقعی شدن قیمت کالاها در بستر بورس کالا و کنار رفتن واسطه‌های پرشمار، سود حاصل از تولید به سمت تولیدکنندگان رفت و شاهد توسعه صنایع مختلف در سال‌های اخیر بوده‌ایم.

بورس کالا سکویی برای توسعه کسب و کار

همچنین، حسن حسینی شاهرودی، عضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس در بیان نقش بورس کالا در توسعه فضای کسب و کار اظهار کرد: با توجه به ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کالاها در بستر بورس کالا، این بازار متشکل توانسته همانند یک سکو برای توسعه کسب و کار عمل کند.

حسینی شاهرودی افزود: مروری بر اثرات بورس کالا بر بازار کالای کشور به وضوح نشان می‌دهد این بورس به عنوان یک نهاد ملی در ایجاد شفافیت، نظم بخشیدن به عرضه و معامله محصولات، حذف زمینه‌های سوءاستفاده از مبادله کالاها و ایجاد رقابت و کوتاه شدن دست واسطه‌ها نقشی غیر قابل انکار داشته است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار کرد: نباید اعتمادسازی میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در بستر بورس کالا را دست کم گرفت. اینکه هر روز شمار زیادی عرضه‌کننده و خریدار در بورس کالا بدون وجود دغدغه از عدم تعهد طرفین و با قیمتی شفاف و رقابتی به معامله می‌پردازند، نوعی حمایت از کالای ایرانی و ایجاد حمایت از بخش واقعی تولید به شمار می‌رود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
انتقال نماد از فرابورس به بورس تهران؛

استانداردهای خاص برای انتقال یک نماد معاملاتی

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سنگ‌اندازی مشتریان صادراتی با کاهش قیمت/ قوانین دست‌وپاگیر ارزی باید تسهیل شود

ارسال نظر