بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به پرایدسواری با بوق کامیون تا نرخ تسعیر و انتظار بانک‌‌ها.
کد خبر : ۱۸۶۱۸۸
به گزارش بورس‌نیوز، شاید عجیب نباشد که واگذاری‌ها دل نماینده‌ای از بهارستان را خون کرده باشد چراکه به نقل از ایشان، بنگاهی که تا دیروز مدیران آن در پی وام و تسهیلات هر روز راه‌پله‌های بهارستان را بالا و پایین می‌کردند که آی مردم ما زیانده هستیم، چند وقتی شده که به‌عنوان بنگاهی سودده در لیست فروش قرار گرفته و خواهان فروش آن هستند؛ حال این نماینده گفته که هر طوری شده مانع از فروش می‌شویم و البته باید نشست و دید که زور کدام سمت به آن‌یکی می‌چربد.

سوار پراید با بوق کامیون!

از صدرا خبر رسیده که سرعت عمل آنها سوار پراید شده و بوق سرعت و آلارم رد شدن از 120 کیلومتر آن بلند شده است، جالب آنجاست که فاز یک مربوط به 15سال پیش بوده و کلی هم خرج بر جیب وزارت نفت و کارفرما گذاشته ضمن آنکه نباید حجم کار در پروژه‌های سلمان و امیرکبیر را فراموش کرد.

نگاهی دقیق‌تر حاکی از آن است که سکوهای نیمه‌تمام زیر 50درصد به انگشتان دست رسیده و حال که تکانی به شرکت رسیده، صداهای بلندی از این شرکت طنین انداز شده است.

نرخ 8هزارتومانی، جا افتاد

از راه‌پله‌های میرداماد خبر رسیده که بانک مرکزی اعلام کرده که برای محاسبات طرح‌های سرمایه‌گذاری نرخ ارز، نرخ ارز ثانویه باید مبنای تسویه و محاسبات قرار گیرد؛ به نظر کم‌کم نرخ ارز 8000 تومانی در اقتصاد جا می‌افتد، علی‌برکت‌الله.

نرخ تسعیر و انتظار بانک‌‌ها

درحالی که از سوی بهارستان شنیده شده که افزایش سرمایه بانک‌ها در سال 97 با کمک درآمدهای حاصل از تسعیر ارز انجام خواهد شد اما خبرهایی که از بانک‌ها به بیرون درز کرده آنگونه بوده که تسعیر ارز راهگشا نیست زیرا اموال و دارایی‌ها هم فروش نمی‌رود، زیرا برای سودهای سپرده یکسری ارز جابه‌جا شده که تسعیر شاید کارایی خود را از دست داده باشد.

داروسازان منتظر مُسکن

یکی از داروسازان در میان نسخه‌های خود اینگونه بیان کرد که  دولت با انتشار اوراق بدهی و اسناد خزانه اسلامی مطالبات این صنعت را پرداخت می‌کند.

قطعا دریافت مطالبات به صورت نقد از دریافت اوراق مناسب تر است؛ زیرا اوراق بدهی مدت دار بوده و شرکت های دارویی برای نقد کردن آن متحمل هزینه مالی می شوند؛ ولی در شرایط فعلی دریافت مطالبات در قالب اوراق هم اقدام موثری است که از بار مشکلات دارویی ها می کاهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر