بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
«سپ» که معمولا مجامع پرباری را داشته، برآورد کرده در سال مالی 98 تراکنش‎ها با رشد همراه شود که بررسی‎ها نشان می‎دهد توان رسیدن به پیش بینی‎ها را دارد و به روند رو به رشد خود ادامه دهد.
کد خبر : ۱۸۸۸۱۲

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «پرداخت الکترونيک سامان کيش» در یازدهمین روز اسفند ماه به مصاف مجمع سالانه میرود تا با تصویب صورتهای مالی، بخشی از 2210 میلیارد ريال سود خالص محقق شده در دروه 12 ماهه منتهی به آذر را بین سهامداران خود تقسیم کند.

نکته جالب توجه برای سهامداران حقیقی این است که سود نقدی تنها 3 روز پس از مجمع پرداخت میشود. بنابراین، حضور در مجمع این شرکت میتواند جذاب باشد؛ به خصوص آن که در سالهای اخیر درصد بسیار بالایی از سود خود را به صورت نقدی پراخت کرده است.

با این اوصاف و با توجه به سود انباشته 2326 میلیارد ريالی که معادل 1.3 برابر سرمایه است، برآورد میشود در مجمع پیش‏رو نیز اغلب سود تحقق یافته بین سهامداران تقسیم گردد و رقمی در حدود 1100 ريال به ازای هر سهم به جیب سهامداران سرازیر شود.

وزنه سنگین کارتخوان در «سپ» / مجمعی جذاب در انتظار سهامداران این شرکت

تحلیل فاصله ساختار داراییها نشان میدهد که در میانگین گروه تمرکز بر داراییهای جاری است؛ اما در شرکت «پرداخت الکترونيک سامان کيش» داراییهای غیرجاری به خصوص داراییهای ثابت مشهود نقش بسیار پررنگی ایفا میکنند.

در حالی که گروه 17 درصد از داراییهای خود را به سرمایه گذاری کوتاه مدت اختصاص داده، شرکت مذکور کمتر از 1 درصد برای آن سهم قائل شده است.

در سرمایه گذاری بلندمدت نام دو شرکت به چشم میخورد. «سپ» داراي دو فقره سرمايه گذاری در شرکتهای کيش سل پارس و نرم افزاری تندر نور به ميزان 20 و 25 درصد است.

وزنه سنگین کارتخوان در «سپ» / مجمعی جذاب در انتظار سهامداران این شرکت

اختلافها در داراییهای ثابت مشهود نمایان میشود. «سپ» که رتبههای برتر را در تعداد و مبلغ تراکنشهای شاپرک دارد، بالاترین میزان کارتخوان را نیز دارد. 70 درصد از کل داراییهای ثابت این شرکت به کارتخوان تعلق گرفته که در نوع خود جالب توجه است و علت جایگاه برتر در تراکنشهای شاپرک مشخص میشود.

مطابق آخرین گزارش اقتصادی شاپرک، «سپ» از نظر تعداد و مبلغ تراکش در سامانه شاپرک، با کسب سهم 17.9 و 14.7 درصدی، رتبه دوم را دارد. همچنین با کسب 36.3 درصد از مبلغ تراکنشهای ابزار اینترنتی بیشترین سهم را در این شاخص بین شرکتهای فعال در این حوزه دارد.

وزنه سنگین کارتخوان در «سپ» / مجمعی جذاب در انتظار سهامداران این شرکت

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، در تراکنش کارتخوان، اینترنت و موبایل در مجموع روند صعودی را طی کرده است.

وزنه سنگین کارتخوان در «سپ» / مجمعی جذاب در انتظار سهامداران این شرکت

به این ترتیب، «سپ» برآورد کرده در سال مالی 98 حدود 5.3 میلیارد تراکنش ثبت کند که به نظر میرسد بتواند به این میزان دست یابد و به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر