بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
مطابق با نتیجه نظرسنجی، تعداد فروشندگان در آن روز بیش از خریداران بود و به این ترتیب، ۱۴۷ خریدار در مقابل ۱۹۰ فروشنده قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۹۳۹۶۲
به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «صنایع ماشین‌های اداری ایران» با سرمایه اسمی‌۱۲۰۰ میلیارد ریال، پنجمین روز آذر ماه سال ۹۷ فعالیت خود در بازار سرمایه را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون ۳۹۷ درصد رشد قیمت داشته است. 

نکته جالب توجه در صورت‌های مالی این شرکت، سنگینی رقم سود انباشته است که بیش از ۲ برابر سرمایه اسمی‌شرکت است. در حالی که سال گذشته می‌توانست بخشی از این رقم را به سرمایه تبدیل کند و از معافیت مالیاتی بهره ببرد، با این وجود، شرکت اصرار به افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی دارد. هر چند که این مورد نیز تاکنون به سرانجام نرسیده و گزارش حسابرس در خصوص افزایش سرمایه تا مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد ریال هنوز ارائه نشده است.

«مادیرا» با جهشی بلند، در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ به ازای هر سهم ۶۸۷ ریال سود شناسایی کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۹۷۳ درصدی را نشان می‌دهد.
مهمترین عامل جهش سودسازی را باید در افزایش ۱۷۳ درصدی درآمد‌های عملیاتی جستجو کرد. فروش مقدار در مدت یاد شده اندکی کمتر از مدت مشابه سال قبل بود، اما افزایش نرخ‌ها به کمک آمد تا درآمد‌ها رشد مضاعف داشته باشند.

در نظرسنجی آبسیم پلاس از معامله‌گران بازار سرمایه، ۴۸ درصد موضع خود را در معاملات روز سی‌اُم تیر ماه در سمت تقاضا (خرید) اعلام کردند و ۵۲ درصد دیگر ابراز تمایل به فروش این سهم کردند.
 
پخش بازدهی از نمایشگر «مادیرا» / ظهور فروشندگان به نفع خریداران تمام شد

 مطابق با نتیجه نظرسنجی، تعداد فروشندگان در آن روز بیش از خریداران بود و به این ترتیب، ۱۴۷ خریدار در مقابل ۱۹۰ فروشنده قرار گرفتند.

هر چند که ۴۳ درصد فروش آن روز را حقوقی‌ها رقم زدند اما؛ از سوی دیگر، ۶۴ درصد خرید را برعهده داشتند. در مجموع، از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز، ۴۶ میلیارد ریال از حقوقی به حقیقی تغییر مالکیت ایجاد شد و به این ترتیب، برآیند حقوقی‌ها به سمت خروج بود.

روند حرکت قیمت این سهم از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع رو به رشد بود و در حالی که قله ۲۰۰۰ تومانی را در آخرین روز‌های خرداد ماه لمس کرده بود، هم اکنون به محدوده ۱۷۰۰ تومان بازگشته است. روند قیمت «مادیرا» چندان با حجم معاملات تناسبی ندارد و اوج و فرود‌های قیمت هر سهم با حجم معاملات همسو حرکت نمی‌کنند.

پخش بازدهی از نمایشگر «مادیرا» / ظهور فروشندگان به نفع خریداران تمام شد
اشتراک گذاری :
ارسال نظر