بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
از ابتدای سال جاری تاکنون هفت شرکت به جمع شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه اضافه شدند که همه این شرکت‌ها سهامداران خود را منتفع کرده‎اند و در برخی سهم‌ها حمایت خوبی از سوی حقوقی‌ها انجام می‌گیرد.
کد خبر : ۱۹۴۰۲۶
چه خبر از عرضه اولیه‌ها؟ / حقوقی‌ها حامی‌«نوری» و «تاصیکو»
به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، در ۴ ماه گذشته از سال جاری ۷ عرضه اولیه در بازار سرمایه انجام گرفت که ۴ عرضه سهم بورس تهران بود و ۳ عرضه از سوی فرابورس ایران شکل گرفت.

«تاصیکو» به عنوان اولین عرضه اولیه سال ۹۸ لقب گرفت و از زمان ورود به بازار سرمایه تا به امروز، در مجموع بازدهی ۲۳ درصدی را عاید سهامداران خود کرد. نکته دیگر، حمایت خوب حقوقی‌ها از این سهم است که در مدت جاری ۱۶۳ میلیارد تومان از سهام «تاصیکو» را از حقیقی‌ها خریداری کرده‌‎اند. 

 چه خبر از عرضه اولیه‌ها؟ / حقوقی‌ها حامی‌«نوری» و «تاصیکو»

دو پتروشیمی «نوری» و «جم پیلن» نیز از حمایت نسبتا خوب حقوقی‌ها برخوردار بوده و به ترتیب، حدود ۱۷۰ و ۱۰۹ میلیارد تومان از این سهم را از حقیقی‌ها خریداری کردند. در آن سوی معاملات، «دکپسول»، «زشریف» و «سیمرغ» با عرضه از سوی حقوقی‌ها مواجه شدند و حقیقی‌ها تمایل بیشتری به خرید این سه سهم از خود نشان دادند.

تا به امروز، پربازده‎ترین عرضه اولیه به نام «دکپسول» ثبت شده که تاکنون ۱۴۷ درصد بر قیمت آن افزوده شده است و مبلغ ۷۰ تومان نیز سود نقدی تقسیم کرد. 

آخرین عرضه اولیه انجام شده، «نوری» بود که پس از ۶ روز معامله در بازار سهام، به جهت برگزاری مجمع عمومی‌ عادی سالیانه متوقف شد اما؛ در همین مدت کوتاه، با وجود عرضه صف خرید در سومین روز معاملاتی، ۲۱ درصد رشد قیمت داشته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر