بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به قانون پایستگی مدیران در ایران و امضای حکم مدیریت آقازاده ها توسط مدیرعامل یکی از هلدینگ های سرمایه گذاری و...
کد خبر : ۱۹۴۱۳۳



به گزارش بورس نیوز، امروز یک جابجایی مدیریتی مهم در بازار سرمایه اتفاق افتاد. مدیرعامل بزرگترین شرکت کشتیرانی کشور استعفا داد و به شایعات انتصابش برای ریاست سازمان توسعه تجارت، مهر تایید زد. همزمان با استعفای وی، مدیر جدید هم معرفی شد؛ برادر قایم مقام وزیر صمت! اینجا جایی است که طبق قانون پایستگی مدیران، هیچ مدیری بیکار نمی شود، بلکه فقط از یک صندلی به صندلی نرم تری نقل مکان می کند؛ اصلا هم رابطه خویشاوندی و ژنی مهم نیست.

«بیمه فدای بزک دوزک مدیران»
شباهنگ اگرچه غرق شد و حجم زیادی کاشی و سرامیک را با خود به قعر دریای خزر برد؛ ولی شرکت بیمه طرف قرارداد با شباهنگ اعلام کرده از پرداخت خسارت معزوریم؛ چون حق بیمه نداده بودید! 
هنوز داغ کاله بر دلمان سنگینی می کند و جای بسی تاسف است که گل و شیرینی جلسات آقایان فراموش نمی شود؛ اما بیمه...!

«تعیین خط قرمز، تنها هنر مسوولان»
برخی مسوولان محترم صراحتا اعلام کرده اند که اشتغالی که به آن می بالند ثمره تلاش استارت آپ ها بوده و تنها هنر آقایان پشت میز نشین، تعیین خط قرمزهای پشت سر هم برای بخش خصوصی بوده است. 

«امضای حکم مدیریت آقازاده ها با چشمان بسته»
مدیرعامل یکی از هلدینگ های سرمایه گذاری مطرح کشور، در جلسات خود به حاضران کارت هدیه های ۴۰۰ هزار تومانی می دهد. این در حالی است که بعضی حاضران در جلسات، بابت همین جلساتی که جز صرف موز، کار دیگری در آن انجام نمی دهند، حقوق های نجومی دریافت می کنند. البته خودشیرینی مدیر مذکور فقط به کارت هدیه ختم نمی شود و این بزرگوار برای جلب نظر بعضی آقایان، حکم های مربوط مدیریت آقازاده ها را در شرکت های زیرمجموعه چشم بسته امضا می کند. 

«من سیمرغم»
گویا در حالی که مشغول تهیه خبر بودیم، مرغ از قفس پریده و اعلام کرده دیگر به من نگویید مرغ، من سیمرغ هستم! یکی از فعالان حوزه مرغ و تخم مرغ گفته «آنها که می گویند مرغ نباید گران شود، سرشان از خودشان هم نمی شود، چه رسد به مرغ! گران می کنیم نخواستید، نخرید» صف نشینان غیور حاضر در تمامی صحنه ها هم زنبیل به دست در صف مرغ ایستاده اند، مبادا گران تر شود و جا بمانند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر