بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
در حالی که درآمد ماهانه «توکا ریل» در ماه‌های سال جاری بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود اما؛ این سهم همچنان گام در مسیر صعود برمی دارد.
کد خبر : ۱۹۴۴۳۲

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «توکا ریل» اواخر تیر ماه پیشنهاد خود در خصوص افزایش سرمایه از ۲۰۰ به ۳۲۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته را ارائه کرد و در انتظار تأیید حسابرس نشسته است. این شرکت هم اکنون بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان سود انباشته دارد.

«توکا ریل» در ۳ ماهه نخست سال جاری ۷۰ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته سود ساخت و رقم ۲۰ میلیارد تومان را به بار نشاند.

این شرکت در ابتدا برآورد کرده بود در دوره ۱۲ ماهه سال ۹۸ به درآمد ۶۶۷ میلیارد تومانی دست یابد اما؛ با توجه به تحقق ۱۱۲ میلیارد تومان در فصل اول، اندکی از پیش بینی‌های خود عقب‌نشینی کرد. حال برآورد شرکت حاکی از شناسایی ۶۱۲ میلیارد تومان درآمد در پایان سال است.

همان‌طور که در جدول زیر مشخص است، مبلغ درآمد‌های عملیاتی «توریل» در ماه‌های سال جاری بیشتر از سال قبل است، اما آن چنان فاصله زیادی ندارد.

عقب‌گرد روی ریل پیش بینی‌ها / خاطرخواهان «توریل» از فروشندگان پیشی گرفتند

با توجه به تحقق ۲۴ درصد درآمد پیش بینی شده طی عملکرد ۴ ماهه اول سال، به نظر می‌رسد این شرکت کار آسانی برای پوشش پیش بینی‌ها در ادامه مسیر نداشته باشد.

در نظرسنجی روز گذشته آبسیم پلاس، تعداد افراد بیشتری تمایل به خرید سهام «توریل» از خود نشان دادند و در مقابل، ۴۶ درصد از شرکت کنندگان، رأی به فروش دادند.

عقب‌گرد روی ریل پیش بینی‌ها / خاطرخواهان «توریل» از فروشندگان پیشی گرفتند

در معاملات روز گذشته، این سهم در سقف قیمت نیز معامله شد و امروز نیز در ادامه روند گذشته، با صف خرید همراه بوده است. مطابق با نتایج نظرسنجی تعداد خریداران بیش از فروشندگان بود و ۸۴۶ خریدار در روز گذشته مقابل ۴۹۵ فروشنده صف آرایی کردند.

حقوقی‌های در مدت گذشته از سال ۹۸ حدود ۳۴ میلیارد تومان از سهام این شرکت را به حقیقی‌ها واگذار کردند و خود بنا بر خروج از «توریل» گذاشتند.

ارزش بازار سهام این شرکت در حال حاضر بیش از ۱۲۵۳ میلیارد تومان است.

روند معاملات این سهم در مدت یاد شده رو به صعود بوده و تقریبا هر بار با افزایش حجم معاملات، شیب صعود قیمت سهام بیشتر شده است.

عقب‌گرد روی ریل پیش بینی‌ها / خاطرخواهان «توریل» از فروشندگان پیشی گرفتند

شایان ذکر است که «توریل» از ابتدای سال جاری تا به امروز بالغ بر ۱۳۸ درصد بازدهی عاید سهامداران خود کرده که جالب توجه است. در سال گذشته نیز با رشد قیمت ۷۱ درصدی کام سرمایه گذاران خود را شیرین کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر