بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

دود افزایش نیافتن قیمت گندم به چشم دولت می رود

باید قیمت گندم یک هزار و ۳۰۰ تومانی در دوسال گذشته به ۳ هزار و ۱۰۰ تومان تغییر می‌کرد. دود افزایش نیافتن قیمت گندم متناسب با نرخ تورم به چشم دولت رفته و مجبور به واردات این محصول با قیمت بالاتر می‌شود.
کد خبر : ۱۹۷۷۲۲
نویسنده :
مینا علیزاده

دود افزایش نیافتن قیمت گندم  به چشم دولت می رود

به گزارش بورس نیوز، عباس پاپی‌زاده بالنگان درباره تعیین نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید، اظهار کرد: مطابق قانون نرخ خرید تضمینی گندم باید متناسب با نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا کند.

وی افزود: سال گذشته تورم حدودا ۷۰ درصد بود، اما قیمت خرید تضمینی گندم به این میزان افزایش نیافت و در سال جاری نیز شاهد این میزان از تورم هستیم. جمع تورم دو سال اخیر تقریبا معادل یک صد و پنجاه درصد است، با اعمال این میزان از رشد تورم بر روی قیمت یک هزار ۳۰۰ تومانی گندم باید قیمت این محصول حدود ۳ هزار ۱۰۰ تومان تعیین می‌شد.

نماینده مردم دزفول در خانه ملت ادامه داد: باید قیمت گندم یک هزار و ۳۰۰ تومانی در دوسال گذشته به ۳ هزار و ۱۰۰ تومان تغییر می‌کرد. دود افزایش نیافتن قیمت گندم متناسب با نرخ تورم به چشم دولت رفته و مجبور به واردات این محصول با قیمت بالاتر می‌شود.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان از کشت گندم کنار رفته اند، زیرا کشت این محصول استراتژیک برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد. دولت گندم بذری را به قیمت ۲ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد در حالی که از نظر کیفیت تفاوتی چندانی با گندم معمولی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت نهاده‌های دولتی مورد نیاز کشاورزان گندم کار بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. قیمت کود شیمیایی در سال‌های اخیر ۲ و نیم برابر قیمت اولیه شده، اما قصد دارند محصول کشاورز را با افزایش قیمت ۲۵ درصدی خریداری کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

افزایش ۳۴درصدی قیمت گندم

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

کشاورزان به‌دنبال کود شیمیایی

مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت صمت خبر داد:

نرخ سبوس به نفع تولید تعدیل شد

ارسال نظر