بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
تحلیل تکنیکال
برای تکمیل پولبک به سقف کانال موازی و کف کانال اصلی بر می‌گردد، با یک کندل برگشتی اتمام پولبک مشخص می‌شود.
کد خبر : ۲۷۵۲۵۵

بورس‌نیوز:

نکته قابل‌توجه در تحلیل تکنیکال نماد غالبر رشد اخیر این نماد تا سقف کانال بلند مدتی هفتگی و لگاریتمی است. در بررسی بلند مدتی این نماد متوجه می‌شویم که نمودار این نماد با برگشت از کف کانال بلندمدتی خود روند پرقدرت صعودی را به سمت سقف کانال شروع کرده است؛ اما در گام‌های صعودی اخیر، نشان از ضعف در روند صعودی و کم‌توان شدن نمودار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال

این ضعف را در نمودار کوتاه‌مدتی این نماد هم به‌صورت واضح می‌بینیم. در این نمودار حسابی و روزانه، بعد از ناتوانی در زدن سقف قبلی، روند نزولی مشاهده می‌شود که منجر به شکست کف کانال صعودی می‌شود. بعدازاین شکست نمودار تا خط میانی کانال موازی حرکت می‌کند و برای تکمیل پولبک به سقف کانال موازی و کف کانال اصلی بر می‌گردد، با یک کندل برگشتی اتمام پولبک مشخص می‌شود و پس از آن حرکت به سمت خط میانی کانال موازی و کف کانال موازی قابل‌پیش‌بینی است.

تحلیل تکنیکال

حمایت‌های مهم این نماد در محدوده‌های ۷۳۰۰ تومان و ۶۸۰۰ تومان است. در صورت برگشت نمودار از حمایت‌های ذکر شده، هدف اول مقاومت تاریخی ۸۵۰۰ تومان است که تاکنون و با وجود ضربات متعدد، شکسته نشده است. در صورت شکست مقاومت ۸۵۰۰ تومان، مقاومت یا هدف ۱۰۰۰۰ تومانی دور از دسترس نیست. البته لازم به ذکر است که این نماد مشمول فرایند تعلیق شده است و باید سهام‌داران این نماد، به مطالعه و بررسی اطلاعیه‌های مربوطه اقدام کرده و نسبت به سرمایه‌گذاری در این نماد دقت و توجه کافی داشته باشند.

نجمه نیک طبع، تحلیلگر تکنیکال

اشتراک گذاری :
ارسال نظر