بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
مشتریان محصولات
مدیرعامل شرکت نوش مازندران گفت: تحقق پیش بینی فروش ما نسبت به پیش بینی ابتدای سال حدود 40 درصد بوده اما از آنجایی که فعالیت شرکت فصلی است در نیمه دوم که مرکبات وجود دارد تحقق بودجه در نیمه دوم سال اتفاق می افتد. به عبارتی در 4 ماه پایانی سال رقم می خورد.
کد خبر : ۲۷۶۷۸۲

نیما جوادیان کوتنایی، مدیرعامل شرکت نوش مازندران در گفتگو با بورس نیوز، در حاشیه مجمع فوق العاده اظهار کرد: نوبت دوم مجمع عادی به طور فوق العاده شرکت نوش مازندران برگزار شد. مجمع با حضور 20.34 سهامداران تشکیل شد. 
وی افزود: در این مجمع اعضای هیات مدیره جدید انتخاب شدند که شرکت آروین تجارت سمین، شرکت سرمایه گذاری نوش مازندران، شرکت چیکا نوش سمین، شرکت صنایع غذایی ایران و شرکت کشت آفتاب شرکت هایی هستند که به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت به مدت دو سال آتی ابقا شدند.

مدیرعامل شرکت نوش مازندران درباره سودآوری شرکت بیان کرد: پیش بینی های ما از نظر سودآوری در سال جاری محقق خواهد شد. فعالیت شرکت فصلی است. البته با راه اندازی خط پکتین و آب آشامیدنی امسال شرکت به تکمیل ظرفیت می رسد و شرکت از فعالیت فصلی خارج می شود.


جوادیان ادامه داد: فعالیت خط تولید آب آشامیدنی فعالیت 6 ماهه نخست سال است و در این ماه تولید آب آشامیدنی با حجم کم ادامه می یابد. زیرا در حال حاضر فعالیت شرکت روی کنتسانتره است. در اواخر سال زمانی که مرکبات کم می شود، ویژه شب عید مازندران به دلیل افزایش مسافر تولید آب آشامیدنی را ادامه می دهیم. بنابراین در گزارش محصولات شرکت، تولید آب آشامیدنی را خواهیم داشت.
وی درخصوص فروش شرکت بیان کرد: تحقق پیش بینی فروش ما نسبت به پیش بینی ابتدای سال حدود 40 درصد بوده اما از آنجایی که فعالیت شرکت فصلی است در نیمه دوم که مرکبات وجود دارد تحقق بودجه در نیمه دوم سال اتفاق می افتد. به عبارتی در 4 ماه پایانی سال رقم می خورد.


مدیرعامل "غنوش" عنوان کرد: امسال وضعیت کنسانتره مناسب بوده و قیمت ها نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است. قیمت جهانی کنسانتره نیز افزایش یافته است. از آن طرف قیمت مرکبات نیز رشد بالایی داشته به همین دلیل مبالغ فروش نیز خوب است. 
وی تاکید کرد: طرح پکتین سودآوری شرکت را دستخوش تغییرات می کند. چشم انداز امسال و سال های آینده را مثبت ارزیابی می کنیم.
جوادیان درباره صادرات محصولات توضیح داد: بیشترین فروش شرکت داخلی بوده اما برخی از مشتریان محصولات ما را به کشورهای اروپایی مانند اوکراین صادر می کنند. همچنین این صادرات به کشورهای ترکیه و عراق انجام می شود. البته از آنجا که شرکت وارداتی ندارد و موضوع برگشت ارز درمیان خواهد بود، فروش ها به صورت داخلی صورت می گیرد. 


وی ادامه داد: همچنین برای اینکه حقوق سهامداران تضییع نشود، سعی می کنیم که فروش را به صورت داخلی انجام دهیم و مشتریان ما که شرکت های تولید آبمیوه هستند و با کشورهای خارجی ارتباط دارند، کنسانتره ما را صادر و در قبال آن واردات انجام می دهند. محصولات در نقاط مختلف دنیا صادر می شود اما ما برای حفظ  صلاح سهامداران سعی می کنیم با قیمت های مناسب داخلی فروش خود را انجام دهیم 


مدیرعامل شرکت نوش مازندران با اشاره به افزایش سرمایه گفت: در سال جاری برنامه ای برای افزایش سرمایه نداریم. ما در سال 98 تجدید ارزیابی را انجام دادیم. از زمان تجدید ارزیابی زمین ها 4سال می گذرد و زمین ها افزایش نرخ بالایی داشتند. اگر بین 3 تا 5 سال افزایش چشمگیری در ارزش دارایی های تجدید شده به وجود بیاید، باید دوباره تجدید ارزیابی صورت گیرد و حسابرس ما را مکلف به تجدید ارزیابی کرده است. اینکه چه زمانی این تجدید ارزیابی به افزایش سرمایه برود مشخص نیست. اما ارزیابی مجدد زمین ها را در طبقه تجدید ارزیابی صورت های مالی درج خواهیم کرد. ممکن است تجدید ارزیابی را تا پایان سال داشته باشیم اما افزایش سرمایه از این محل احتمالا به سال آینده موکول می شود. 


جوادیان در سخنی به سهامداران گفت: در چند سالی که در خدمت سهامداران بودیم، سعی کردیم ارزش افزوده خوبی در مجموعه ایجاد شود. روندی که طی کردیم مثبت بوده است. به دلیل کندی که در اجرای طرح های توسعه و بهره برداری از آنها به وجود آمد، پیش بینی های ما را یک سال به تاخیر انداخت. مخصوصا بر سر خط پکتین که یک کار دانش بنیان بود. آینده مثبتی را برای "غنوش" پیش بینی می کنیم و همه تلاش ما این است که برای سهامداران ارزش افزوده خوبی رقم بزنیم.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
اعضای جدید هیئت مدیره
در مجمع عادی به طور فوق العاده اتفاق افتاد؛

اعضای جدید هیئت مدیره "غنوش" مشخص شدند

اعضای جدید هیئت مدیره
در مجمع عادی به طور فوق العاده اتفاق افتاد؛

اعضای جدید هیئت مدیره "غنوش" مشخص شدند

ارسال نظر