بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
صرفه جویی ارزی ۲۲ میلیون یورویی
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان گفت: مهم‌ترین دستاورد بومی‌سازی، سرمایه عظیم نیروی انسانی و دانش و مهارت فنی آن‌ها بوده که در این صنعت، توسعه پیدا کرده است.
کد خبر : ۲۷۷۸۶۴

به گزارش بورس نیوز، در ابتدای این نشست پاک‌بین، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان با تسلیت حادثه غم‌بار کرمان، راهبرد اصلی شرکت فولاد خوزستان را بومی‌سازی عنوان و اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی در حال حاضر یک ضرورت برای صنعت فولاد کشور می شود و ما برای این که بتوانیم صنعت‌ فولاد را سرپا نگه داریم و به مسیر خودمان ادامه دهیم، باید تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تأمین کنیم.

 معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان در باره موضوع تحریم‌ها که باعث شد که صنعت ما بتواند به تولید ادامه دهد و متوقف نشود، بیان کرد: در صنعت فولاد کشور، فولاد خوزستان جزو اولین‌ها بوده و توانست در این ارتباط دین خود را به خوبی ادا نماید.

پاک بین در خصوص بومی‌سازی توضیح داد: د پروژه‌های مشترک با شرکت‌های دانش بنیان همکاری کردیم و توانستیم از تجربه دانشگاه‌ها و نخبگان استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: این رویکرد ما در مقابل تحریم‎‌های ظالمانه‌ به ما کمک می‌کند تا تهدید‌ها به فرصت تبدیل شود.

وی به نقش پررنگ فولاد خوزستان در راه‌اندازی و بومی‌سازی اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی در کشور خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۹ به کمک کارشناسان ایرانی این تکنولوژی را که در اختیار کشور آمریکا بود، در کشور بومی‌سازی کردیم.

 معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان افزود: همچنین با استفاده از اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم در کشور توانستیم استمرار صنایع تولیدی‌ را از طریق این زیرسازی‌ها  حفظ و از خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل آوریم.

وی ادامه داد: به وسیله بومی سازی، مانع از خروج بخش قابل توجهی از ارز‌هایی که برای تأمین تجهیزات و مواد مورد نیاز از کشور شدیم و توانستیم با کشور‌های خارجی وارد رقابت شده و حتی صادرات نیز انجام دهیم.

پاک بین با اشاره به سیاست های فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: سیاست‌های فولاد خوزستان دارای ۴ محور اساسی شامل مدیریت متمرکز تأمین و خرید مواد اولیه شامل تجهیزات راهبردی در صنعت فولاد، توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های سازنده داخلی، ارتباط مستمر با شرکت‌های سازنده داخلی و دانش بنیان و تعریف پروژه‌های مشترک و توسعه همکاری با مراکز علمی و دانش بنیان است.

معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان با اشاره به بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه در این شرکت گفت: مهم‌ترین دستاورد بومی‌سازی، سرمایه عظیم نیروی انسانی و دانش و مهارت فنی آن‌ها بوده که در این صنعت، توسعه پیدا کرده است.

وی همچنین به آمار بومی‌سازی از از سال ۱۴۰۰ تاکنون اشاره کرد و گفت: ما در این باز زمانی حدود ۶۷۰۴ کالا را بومی‌سازی کرده‌ایم. همچنین در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۸۲۲ کالا را بومی‌سازی و در سال ۱۴۰۱ نیز ۷۳۴ کالا اعم از قطعه و تجهیزات مواد اولیه صنعت فولاد و در سال ۱۴۰۲ تاکنون، ۴۰۰ کالا را برای اولین بار بومی‌سازی نمایم.

پاک بین در خصوص صرفه‌جویی ارزی ناشی از بومی‌سازی گفت: در سال جاری تاکنون حدود ۲۲ میلیون یورو توانستیم صرفه‎‌جویی ارزی داشته باشیم که این رقم در سال گذشته ۲۰ میلیون یورو بوده و تعداد سفارش کالا‌ها به شرکت‌های دانش بنیان در ۹ ماهه نخست امسال ۱۷۴ مورد و در سال گذشته ۲۳۵ مورد و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۶۹ مورد کالا بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر