بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
لایف استایل تریدر‌ها چگونه باید باشد؟ مهمترین لایف استایل تریدر‌ها
تریدری یک کار بسیار جذاب، اما سخت و دشوار است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی نتیجه معاملات و موفقیت شما تاثیر می‌گذارد، وضعیت روحی و روانی شماست.
کد خبر : ۲۸۰۱۸۹

به گزارش بورس نیوز، تریدری یک کار بسیار جذاب، اما سخت و دشوار است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی نتیجه معاملات و موفقیت شما تاثیر می‌گذارد، وضعیت روحی و روانی شماست. به همین دلی یک معامله‌گر باید لایف استایل صحیحی را برای زندگی خود انتخاب کند تا بتواند از طریق سبک زندگی سالمی که دارد، رشد فردی و کاری مناسبی را تجربه کند. ما در این مقاله به نکات مهمی از سبک زندگی صحیح برای تریدر‌ها اشاره خواهیم کرد که بهتر است به عنوان یک معامله‌گر آن‌ها را رعایت کنید.

نظم، مهم‌ترین شاخص زندگی تریدر‌ها است

تریدر بودن یعنی منضبط بودن! چه قصد دارید یک معامله‌گر بازار سهام، یک معامله‌گر فارکس یا یک معامله‌گر ارز‌های دیجیتال شوید، ثبات به شما کمک می‌کند تا از فراز و نشیب‌ها عبور کنید. شما باید یک لایف استایل منظم با برنامه‌ریزی کامل برای تمام بخش‌های زندگی خود داشته باشید تا نظم به کل ساختار شخصی و زندگی شما نفوذ کند.

این نظم محور بودن کمک می‌کند تا همین عادت خوب را به معاملات خود نیز منتقل کنید، پس منظم بودن معامله‌گر به معنای منظم بودن در ترید نیست بلکه به معنای منظم بودن در کل زندگی است. معامله‌گران به یک برنامه زمان‌بندی پایبند هستند و اجازه نمی‌دهند احساسات و شرایط به مانعی برای کاری که انجام می‌دهند تبدیل شود. آماده‌سازی خود برای شروع کار در بازار، حداقل چند ساعت قبل از باز شدن بازار‌ها شروع می‌شود و معامله‌گر واقعی یک پلن مشخص برای قبل معامله و پس از پایان آن دارد.

تنظیم احساسات در تمامی زمان‌های زندگی

مسئله بعدی تنظیم احساسات شما است. خود معامله‌گری فشار روحی و روانی زیادی را به تریدر‌ها تحمیل می‌کند و اصولاً معامله‌گری با فشار‌های عصبی همراه است، زیرا همیشه سود و ضرر در بازار وجود دارد. یک معامله‌گر حرفه‌ای باید نوع زندگی، روابط دوستانه و حتی روابط عاطفی خود را به نحوی تنظیم کند که عوامل بیرونی روی روان او تاثیر نگذارند.

مثلاً اگر فردی متاهل هستید و ترید می‌کنید، معامله کردن در خانه می‌تواند برای شما چالش‌برانگیز باشد. چون صحبت با اعضای خانواده و درگیر شدن در مسائل روحی با خانواده و همسر و فرزندان، ساختار ذهن شما را برای معامله‌گری از بین می‌برد؛ بنابراین نیاز است تا قبل از شروع معامله‌گری وضعیت احساسات خود و شرایطی که بر آن تاثیر می‌گذارد را به‌خوبی تنظیم کرده و کنترل کنید. این مسئله باید به بخشی از لایف استایل زندگی شما تبدیل شود که از چیز‌هایی که احساسات شما را درگیر می‌کند، در ساعت‌های معاملاتی به‌شدت دور بمانید.

حفظ تعادل بین کار و زندگی

یکی از اشکالات تریدر‌های تازه‌کار در نوع لایف استایل‌شان، تداخل بیش از حد کار و زندگی آن‌ها است. از آنجا که بازار فارکس به صورت ۲۴ ساعته باز است، برخی تریدر‌ها فکر می‌کنند که باید همیشه پای چارت و تحلیل باشند و زندگی را رها می‌کنند. در حالی که این سبک کار کردن در بلند مدت آسیب‌های شدید روحی را به آن‌ها وارد می‌کند.

شما باید ساعت مشخصی را در سشن معاملاتی مشخص، برای کار کردن و ساعتی را برای تحلیل قبل و بعد از معامله مشخص کنید. بعد از آن باید کاملاً چارت و حتی فکر کردن به آن را رها کنید، ذهنتان را در جایی به غیر از چارت ببرید. برای مثال می‌توانید ورزش کنید؛ استخر بروید، با خانواده وقت بگذرانید یا هر فعالیت دیگری انجام دهید تا ذهنتان آرامش کاملی پیدا کند. همچنین آخر هفته‌ها که بازار تعطیل است، اصلا مشغول بررسی نباشید و کاملاً دو روز هفته را از بازار فاصله بگیرید، پیاده‌روی کنید، به کوه و یا خارج از شهر بروید. به طور کلی به ترید کردن به عنوان یک شغل ۲۴ ساعته نگاه نکنید، همه‌چیز را تفکیک کنید و خط و مرز زندگی‌تان با ترید کردن کاملاً حفظ نمایید.

لایف استایل تریدر‌ها چگونه باید باشد؟ مهمترین لایف استایل تریدر‌ها

تریدر بودن یک حرفه است نه یک شوآف

در فضای مجازی، تریدر‌های دروغین سبک زندگی لاکچری پر زرق و برقی را به شما نمایش می‌دهند که شما فکر کنید تریدر شدن یعنی دائماً در حال تفریح بودن! در حالی که این‌طور نیست. اگر مستند "وارن بافت شدن" را ببینید متوجه خواهید شد که تریدر‌های بزرگ جهان واقعاً چطور زندگی می‌کنند.

ذهنیت خود را درست کنید و برای ثروتمند شدن به دنبال معامله‌گری نباشید. باید بدانید که اصلاً تریدری جزء ۲۰ شغل پردرآمد جهان نیست، چون ضرر زیادی هم در این شغل وجود دارد. پس معامله‌گری یک حرفه است که باید آن را واقعاً دوست داشته باشید، بپذیرید و به دنبال پولدار شدن فوری از این راه و شوآف کردن نباشید، بلکه با یادگیری و تلاش، به دنبال ایجاد یک زندگی خوب و مناسب باشید.

به طور کلی شما باید معاملات خود را انجام دهید، استراتژی خود را توسعه دهید و در نهایت از درآمدتان در کنار خانواده لذت ببرید، اما در دام آن سبک زندگی که فوراً شما را به سمت خرج کردن پول و لذت‌های بی‌پایان می‌برد، نیفتید که این سبک زندگی برای یک تریدر مناسب نیست.

لایف استایل تریدر‌ها چگونه است؟

در پایان این مقاله باید بگوییم که تریدر‌ها زندگی سخت و پر از چالشی دارند که نشات‌گرفته از مدل کاری آن‌ها است. حفظ تعادل زندگی و کار و سختی و فشار‌های روحی که خود معامله‌گری برای آن‌ها به همراه دارد، باعث می‌شود که حتماً نیازمند برنامه‌ریزی برای داشتن یک زندگی مناسب باشند. یک تریدر از همان روز اول که بروکر خود را انتخاب می‌کند، درگیر بازار فارکس خواهد شد تا زمانی که معاملات واقعی انجام دهد، اما باید سعی کند سبک زندگی منظم، سالم و باهدف پیش بگیرد و نگذارد چالش‌های روحی روانی به او غلبه کند. همچنین تریدر اجازه نمی‌دهد که تبلیغات واهی او را تحت تاثیر قرار دهد و زندگی‌اش را با چالش مواجه کند. به طور کلی شما به عنوان یک تریدر، باید از نوع زندگی افراد بزرگ جهان مانند وارن بافت، ایلان ماسک، جف بیزوس و ... درس بگیرید و شیوه زندگی آن‌ها را دنبال کنید تا بتوانید به چنین جایگاهی برسید. همه‌چیز در لایف استایل شما نهفته است!

ترید را از کجا شروع کنیم؟

پس از اینکه در یک بروکر خوب، مثل ویندزور که به کاربران ایرانی خدمات می‌دهد ثبت نام کردید، برنامه‌ریزی و داشتن لایف استایل درست زندگی را آغاز کنید، همه‌چیز را باید به خوبی برنامه‌ریزی کنید، از تمرین و یادگیری گرفته تا استراحت و حفظ تعادل کار و زندگی! بنابراین برنامه‌ریزی برای کار و داشتن یک لایف استایل مناسب، دو بال اصلی موفقیت در حوزه معامله‌گری هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر