بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۵
نمایندگان مجلس در دیدار از ایران خودرو:

عملکرد ایران خودرو ستودنی است

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ایران خودرو دیدن کردند و از نزدیک با عملکرد و پیشرفت های این گروه صنعتی در زمینه کیفیت ، توسعه محصولات جدید و کاهش هزینه های تولید آشنا شدند.
کد خبر : ۵۰۲۷۶
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ایران خودرو دیدن کردند و از نزدیک با عملکرد و پیشرفت های این گروه صنعتی در زمینه کیفیت ، توسعه محصولات جدید و کاهش هزینه های تولید آشنا شدند.

به گزارش بورس نیوز به نقل از ایکوپرس ، این دیدار در راستای دریافت نحوه اجرای مصوبه سال گذشته مجلس در زمینه ارتقای کیفیت و به دنبال جلسه اخیر کمیسیون با خودروسازان برگزار شد. نمایندگان مجلس در ابتدا با مدیریت ارشد شرکت دیدار و گفت و گو کردند و در ادامه به دیدار ازمرکز تحقیقات و و سالن های تولیدی شامل پرس، مونتاژ و بدنه سازی پرداختند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن:

کیفیت اولویت اصلی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این دیدار، حرکت ایران خودرو در راه ارتقای کیفیت و کاهش هزینه های تولید را ستود و گفت: زمانی رضایت مشتریان جلب می شود که قیمت و کیفیت خودرو با قیمت و کیفیت خودروی مشابه در خارج از کشور یکسان باشد.

مهندس هاشمی افزود: در هر صورت مسیر ایران خودرو در راه رشد، درست و تلاش ها ارزشمند است؛ اما کیفیت باید اولویت اصلی ایران خودرو باشد.

وی اظهار داشت: یک زمانی ایران خودرو در آستانه ورشکستگی بود اما امروز بالای هزار میلیارد تومان سود دارد که نشان دهنده حرکت های بزرگی است که با مدیریت مهندس نجم الدین دردو سال اخیر انجام شده است.

گروسی دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با مدیریت ارشد ایران خودرو پیشرفت های این شرکت در سال 89 را ستود و از کسانی که با کاهش تعرفه واردات می خواهند بازار خودروی داخل را به محصولات خارجی واگذار کنند، انتقاد کرد.

یوسف نژاد نماینده مجلس و عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن نیز در سخنان کوتاهی در دیدار از ایران خودرو تلاش و کار گروهی برای رشد و توسعه در ایران خودرو را ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: کاهش قیمت تمام شده، ارایه خدمات پس از فروش مناسب، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و ارتقای ایمنی عمده ترین شاخص های ارزیابی صنعت خودروسازی در دنیا است.

نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو:

فضای کسب و کار ایران

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در دیدار با نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: آن چه موجب فاصله میان محصولات ما با محصولات خارجی می شود، فضای کسب و کار صنعتی است.

مهندس جواد نجم الدین ، اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه شرکت به طور مداوم روی کیفیت و توسعه محصول متمرکز شده است

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تعداد خودروهای اسقاط شده توسط ایران خودرو را 160 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: سال گذشته 40 هزار دستگاه صادرات داشتیم که در سال جاری این عدد 55 هزار دستگاه است.

نجم الدین گفت: ایران خودرو با شروع هدفمند سازی یارانه ها دو تا پنج درصد قیمت محصولات خود را کاهش داده است .

وی افزایش تعداد نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش را از اقدامات ایران خودرو در توسعه شبکه خدمات عنوان کرد و گفت: به تازگی 16 نمایندگی و سال گذشته نیز 38 نمایندگی از جمله تمامی نمایندگی های رتبه 4 لغو امتیاز شدند.

وی ازسرمایه گذاری برای تحقیق و توسعه در سال گذشته در ایران خودرو خبر داد که رانا و دنا از نتایج آن بود و افزود: امسال نیز این روند ادامه دارد .

گفتنی است دراین دیدار برخی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن نقطه نظرات خود را جهت افزایش بهره وری و ارتقای صنعت خودرو کشور ارائه دادند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر