بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام بيمه ملت باحضور بيش از 85 درصد صاحبان سهام 22 تير ماه امسال برگزار شد و صورت هاي مالي منتهي به 29 اسفند سال 1389 به تصويب رسيد.
کد خبر : ۵۲۸۹۸

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومي بيمه ملت، مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام بيمه ملت باحضور بيش از 85 درصد صاحبان سهام 22 تير ماه امسال برگزار شد و صورت هاي مالي منتهي به 29 اسفند سال 1389 به تصويب رسيد.

آقايان سعيد موحدي نماينده شركت گروه بهمن به عنوان رييس مجمع، مجيد سوري و سيد حسن ميرمحمد نيز به نمايندگي از شرکت رايان سايپا و شركت سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي كشوري به عنوان ناظرين جلسه و نظرعلي صلاحي نژاد، معاون مالي- اداري بيمه ملت بعنوان دبير جلسه، انتخاب شدند و دكتر حجاريان، مديرعامل و مثنوي قائم مقام، گزارش فعاليت هاي سال 1389 را خدمت سهامداران ارائه نمودند.

بر اساس صورت هاي مالي ارائه شده به مجمع، سود شركت بيمه ملت در سال 1389 با رشد بيش از 30 درصد نسبت به سال قبل به 465 ميليارد ريال (به ازاي هر سهم 387 ريال) افزايش يافت كه بر اساس تصميم مجمع 336 ميليارد ريال آن (به ازاي هر سهم 280 ريال ) بين سهامداران تقسيم گرديد. همچنين موسسه مفيد راهبر به عنوان بازرس قانوني و روزنامه دنياي اقتصاد و اطلاعات بعنوان روزنامه هاي رسمي بيمه ملت تعيين شدند.

دكتر حجاريان، مديرعامل بيمه ملت در خصوص عملكرد شركت گفت: هر چند حق بيمه توليدي بيمه ملت با 12 درصد رشد از 1827 ميليارد ريال درسال 1388 به 2044 ميليارد ريال در سال 1389 افزايش يافته است; اما با توجه به نرخ شكني هاي غير اصولي در بازار امسال، سال توسعه پرتفوي و رشد حق بيمه نيست.

از سوي ديگر به آثار افزايش ديه ها به دوبرابر - كه فعلا توسط قوه قضائيه مسكوت مانده است – اشاره نمود كه افزايش اين ميزان به يكباره موجب افزايش تعهدات شركت هاي بيمه به ميزان بيش از كل سرمايه پرداخت شده آنان مي گردد كه قابل تحمل براي شركت هاي بيمه نخواهد بود هم چنين بخشي از اين افزايش تعهدات بعهده مردم مي گيرد كه افزايش تعداد زندانيان را بعلت عدم توان كافي براي اداي تعهدات به همراه خواهد داشت. او با اشاره به سرمايه 120 ميليارد توماني بيمه ملت و سياست افزايش سرمايه شركت را به منظور ثبات و توسعه فعاليت هاي شركت بيمه ملت ضروري دانست كه امكان ورود به بازار هاي جديد و گسترش فعاليت ها در بخش هاي بيمه اتكائي و پروژه هاي سرمايه گذاري را فراهم خواهد آورد.


عملكرد بيمه ملت در سال مالي 1389

در گزارش هيات مديره مربوط به عملكرد سال مالي منتهي به 29/12/89 به مجمع، اهم فعاليت هاي بيمه ملت شامل حق بيمه هاي صادره، خسارت پرداختي و ضريب خسارت، عمليات اتكايي، ساختار، تشكيلات و نيروي انساني، شبكه فروش و خدمات پس از فروش، سازماندهي سيستمهاي IT،‌ درآمدهاي سرمايه گذاري، گزارش مديريت ريسك و نتايج مالي و سودآوري توسط غلامرضا مثنوي قائم مقام مديرعامل بيمه ملت قرائت شد.

او با بيان اينكه رشد تعداد بيمه نامه هاي صادره حق بيمه توليدي در سال1389 با افزايش بيش از 40 درصدي به علت كاهش شديد نرخ ها فقط موجب افزايش 12 درصدي در حق بيمه هاي توليدي گرديد و حق بيمه هاي صادره از 1827 ميليارد ريال در سال 1388 به 2044 ميليارد ريال در سال 1389 افزايش يافت. او در خصوص رشد حق بيمه رشته ها در تركيب پرتفوي بيمه ملت يادآور شد: بالاترين رشد متعلق به بيمه هاي اتكائي، زندگي و سرمايه گذاري و هواپيما و كشتي و انرژي دانست و اعلام نمود بطور كلي بجز باربري و آتش سوزي كه از نظر تعداد افزايش يافته است اما از نظر مبلغ كاهش يافته كليه رشته هاي بيمه ايي در سال 1389 رشد نشان مي دهد.

مثنوي در خصوص بيمه شخص ثالث نيز گفت: سياست كاهش سهم بيمه نامه هاي شخص ثالث هم چون سال 1388 كه بيش از 5درصد كاهش يافته بود در سال جاري به همين نسبت كاهش و حق بيمه هاي هواپيما و كشتي و اتكائي با رشد هاي بالاجايگزين آن گرديده است.

قائم مقام مدير عامل بيمه ملت با بيان اينكه سياست توازن سهم بندي اتومبيل و غير اتومبيل در بيمه ملت درسال جديد مالي نيز ادامه مي يابد، گفت: بيمه ملت تقريبا سهم 4 درصدي خود از كل بازار بيمه را در سال 1389 حفظ كرد. مثنوي در مورد خسارات پرداختي بيمه ملت نيز گفت: با توجه به كنترل خسارات از يك سو و كاهش سهم شخص ثالث طي سه ساله اخير،‌ خسارات پرداختي شركت در سال 1389 در سطح مبلغ 1309 ميليارد ريال كنترل گرديد كه نسبت به سال 1388 فقط رشد يك درصدي را نشان مي دهد .

مثنوي در خصوص عمليات اتكايي در بيمه ملت نيز گفت: فعاليت واحد اتكايي در دو بخش واگذاري و قبولي ريسك ها از بقيه شركت هاي بيمه در سال گذشته ادامه يافته است; درسال 1389 هزينه هاي اتكايي بيمه ملت نسبت به سال قبل آن با رشد 9درصدي از 541 به 589 ميليارد ريال افزايش يافت كه بيش از 90 درصد آن مربوط به واگذاري اجباري و 10 درصد مربوط به واگذاري هاي اتكايي اختياري بوده است. وي افزود: در بخش قبولي اتكائي فعاليت هاي بيمه ملت در سال 1389 به بيش از دو برابر افزايش يافت و توانست حق بيمه هاي دريافتي را با 112 درصد رشد از 33 به 72 ميليارد ريال افزايش دهد.

قائم مقام بيمه ملت با بيان اينكه ساختار و تشكيلات بيمه ملت با توجه به تغييرات محيطي و نيازهاي بازار و با توجه به اهداف شركت تطبيق و ترميم مي شود، با گسترش فعاليت ها در رشته هاي جديد توسعه مي يابد. به گفته او، درسال 1389 نيروي انساني بيمه ملت با 18 درصد رشد از 261 نفر به 308 نفر افزايش يافت.

مثنوي افزود: بيمه ملت به منظور افزايش قابليت نرم افزارهاي بيمه اي با توجه به نيازها و الزامات اين شركت و همچنين به منظور صرفه جويي در هزينه ها و امكان سرويس دهي مطلوب با تمركز بر كامل نمودن نرم افزارهاي رشته هاي مختلف هنوز برترين سيستم هاي فروش بيمه هاي الكترونيكي را در ايران در اختيار دارد.

وي درآمد سرمايه گذاري بيمه ملت در سال 89 را مبلغ 454 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: اين ميزان در مقايسه با سال قبل بيش از 40 درصد رشد دارد. مثنوي با تاكيد بر مديريت اصولي ريسك در بيمه ملت تصريح كرد:به كارگيري اصول مديريت ريسك و كاربرد آن در تصميم گيري لايه هاي مختلف سازماني يكي از فعاليت هاي مهم بيمه ملت در سال 1389 بود.

او گفت سودآوري بيمه ملت در سال 1389 نسبت به سال قبل با رشد 31 درصدي همراه بود و سود شركت از 348 ميليارد ريال به 456 ميليارد ريال افزايش يافت. وي در خاتمه برنامه هاي آتي بيمه ملت را افزايش سهم بازار ، گسترش شبكه فروش، آماده سازي شركت براي مديريت ريسك در سطح بين المللي و افزايش سرمايه شركت و ورود به بورس اعلام نمود.


آدرس لبنک سایت شرکت :

http://www.mellatinsurance.com/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر