بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
یک مقام مسئول در شرکت سرمایه گذاری خوارزمی:

تمرکز بر صنعت انرژی برنامه آتی "وخارزم"

افزایش اخیر قیمت سهام گروه بانکی بر رشد ارزش پرتفوی بورسی شرکت بی تأثیر نبوده و سود حاصل از این سرمایه گذاری ها در صورت وضعیت ماهانه آن در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۸۶۷۰۰
شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در عملکرد سه ماهه سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 91 مبلغ 65 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، 17 درصد کاهش داشته است.

براساس گزارش بورس نیوز، 58 درصد از سرمایه گذاری های این شرکت در پرتفوی بورسی و 42 درصد آن در پرتفوی خارج از بورس می باشد که بیشترین تمرکز آن بر گروه واسطه گری های مالی، انبوه سازی، املاک و مستغلات و مواد و محصولات شیمیایی است.

حال آنکه در میان شرکت های موجود در پرتفوی بورسی "وخارزم"، حضور سهام شرکت هایی همچون بانک صادرات، بانک پاسارگاد و شرکت سرمایه گذاری مسکن خودنمایی می کند. شرکت های توسعه ساختمان خوارزمی و توسعه مدیریت سرمایه خوارزمی از جمله شرکت هایی هستند که "وخارزم" در پرتفوی خارج از بورس خود در آنها سرمایه گذاری کرده است.

مسئول مالی و اداری شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در بیان میزان تأثیرپذیری پرتفوی سرمایه گذاری ها از افزایش اخیر قیمت سهام گروه بانکی در بورس به خبرنگار ما گفت: افزایش اخیر قیمت سهام گروه بانکی بر رشد ارزش پرتفوی بورسی شرکت بی تأثیر نبوده و سود حاصل از این سرمایه گذاری ها در صورت وضعیت ماهانه آن در نظر گرفته شده است.

داودی در ادامه با اشاره به وضعیت سهام بانک صادرات در پرتفوی "وخارزم" ابراز داشت: سهام بانک صادرات از سازمان خصوصی سازی و به صورت رهنی خریداری شد که تا اتمام اقساط آن در خصوص برآورد سود حاصل از سرمایه گذاری در آن نمی توان اقدامی انجام داد.

وی در ارتباط با آخرین NAV هر سهم "وخارزم" تصریح کرد: در حال حاضر خالص ارزش دارایی های شرکت بیش از 200 تومان به ازای هر سهم ارزیابی می شود و احتمال اینکه این رقم در ماه بعدی تغییر قابل توجهی داشته باشد، کم است.

این مقام مسئول پیرامون سرمایه گذاری در شرکت های توسعه مدیریت سرمایه خوارزمی و توسعه ساختمان خوارزمی نیز گفت: شرکت توسعه مدیریت سرمایه خوارزمی یک نهاد مالی با عملکرد مناسب است. همچنین سرمایه گذاری بلند مدت در شرکت توسعه ساختمان خوارزمی انجام گرفته که بهره برداری از آن مدت زیادی طول می کشد و به عنوان سرمایه گذاری های جدید، "وخارزم" در نظر دارد در صنعت انرژی به خصوص صنعت برق تمرکز بیشتری داشته باشد.

وی در ارتباط با دلایل توقف نماد معاملاتی شرکت نیز بیان کرد: توقف نماد به دلیل تأخیر در اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت بوده که حدود چهار درصد از حق تقدم های سهام "وخارزم" عرضه نشده و در مرحله ثبت قرار دارد که به محض دریافت نتیجه نهایی در خصوص آنها، برنامه افزایش سرمایه اعمال خواهد شد. افزایش سرمایه مذکور از مبلغ سه هزار و 895 میلیارد ریال به چهار هزار و 900 میلیارد ریال معادل 25.8 درصد و از محل آورده نقدی و مطالبات خواهد بود.

داودی در خاتمه در خصوص کاهش 17 درصدی سود هر سهم در عملکرد سه ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ابراز داشت: کاهش سود هر سهم در گزارش های عملکردی شش ماهه که تا پایان هفته جاری منتشر می شود، جبران شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر