بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵
کد خبر : ۹۵۱۷۲
امام جمعه موقت تهران معتقد است انتخاب در همه جای دنیا حق است اما در نظام جمهوری اسلامی یک تکلیف است.


آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به اینکه دشمن، نظام و کشور را احاطه کرده است، افزود: حضور مردم در انتخابات می‌تواند دشمن را به عقب براند.


انتخابات ریاست جمهوری یازدهم 24 خردادماه امسال همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد. این انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که در دو سال اخیر تحریم‌های اقتصادی فزاینده‌ای علیه کشورمان به اجرا در آمده است و ایران بارها از سوی رژیم صهیونیستی تهدید به حمله نظامی شده است. این‌ها موضوعاتی بود که آیت امامی کاشانی نیز به آن اشاره کرده و گفته است: انتخابات برای ایران نقش مهمی دارد. مرکز ثقل جهان اسلام، جمهوری اسلامی است، به همین دلیل ایران از نظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی احاطه شده است و هدف، نابودی خیمه ایران است، از این رو انتخابات نقش بسیار مهمی در برآورده نشدن این قصد دشمنان دارد. حضور مردم در انتخابات به طور کلی می‌تواند دشمن را از این اهداف عقب براند.


در روزهای اخیر برخی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری از برقراری رابطه با آمریکا صحبت کرده بودند.امامی کاشانی خطاب به کاندیداهای ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: برقراری ارتباط با آمریکا در توان و اختیار شما نیست که بخواهید درباره آن صحبت کنید، بلکه این موضوع از اختیارات رهبری و ولی فقیه است. رییس‌جمهور آینده در حدود اجرایی باید وظایفش را تبیین، ترسیم و بیان کند.


به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران خطاب به کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری متذکر شد که با خود فکر کنید و ببینید که آیا ویژگی‌های رییس‌جمهور را دارید؟ اگر نداشتید ثبت‌نام نکنید.


امامی‌کاشانی افزود: کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید برنامه‌محور و توان اجرایی پیاده‌سازی برنامه‌هایشان را داشته باشند. توان مدیریتی، برنامه‌، طرح و مشورت از جمله اقداماتی است که باید انجام دهند. رییس‌جمهور آینده باید اولویت‌هایش را به مردم بگوید و برنامه‌هایش را به طور دقیق برای جامعه تشریح کند. ریز برنامه‌ها باید توسط کاندیداها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیان شود. کاندیداها باید بگویند که در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، تولید، ارز، پول و اشتغال کشور چه برنامه‌هایی دارند.


وی افزود: کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید مشاوران اقتصادی استخدام کنند و در خصوص نحوه استفاده از امکانات کشور به تفصیل برای مردم توضیح دهند.


امام جمعه موقت تهران بیان کلی مسائل داخلی و خارجی یا تحقیر مجلس شورای اسلامی یا شوراهای اسلامی شهر و روستا را در شان کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری ندانست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر