بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
در چند وقت اخیر به دلیل تعریف نشدن پروژه های نیروگاهی این موضوع عاملی بر عدم افزایش مطالبات پیمانکاران برقی گردیده و فقط خسارت بر مطالبات پیمانکاران افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۲۷۳۸۱
نویسنده :
آموخته-ع
در چند وقت اخیر به دلیل تعریف نشدن پروژه های نیروگاهی این موضوع عاملی بر عدم افزایش مطالبات پیمانکاران برقی گردیده و فقط خسارت بر مطالبات پیمانکاران افزایش یافته است.

دبیر سندیکای صنعت برق در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: در هشت سال گذشته مبلغ بدهی سازندگان پروژه های برقی به بانک ها بسیار زیاد می باشد و هم اکنون لایحه ای تصویب خواهد شد که میزان بدهی های به وجود آمده را برآورد و تصیماتی در جهت پرداخت آن صورت پذیرد.

وی در ادامه گفت: طبق اعلام وزارت نیرو، مطالبات این وزارتخانه از نیروگاه ها به دلیل عدم پرداخت هزینه برق مصرفی و تسهیلات اخذ شده از بانک ها بسیار زیاد می باشد.

حمیدرضا صالحی در خصوص نحوه پرداخت مطالبات پیمانکاران برقی خاطر نشان کرد: بازپرداخت بدهی به پیمانکاران بستگی به نوع پروژه های تعریف شده و به میزان هزینه های صورت گرفته بررسی می شود بطوریکه پرداخت بدهی پیمانکاران بزرگ در قالب واگذاری نیروگاه ها و پیمانکاران جزیی نیز با در نظر گرفتن خسارت ایجاد شده پرداخت می گردد.

این مقام مسئول در خصوص تعداد شرکت های برقی که می توانند از دریافت مطالبات خود بهره مند شوند گفت: شرکت ها در دریافت مطالبات خود بایستی انصاف را در نظر بگیرند.

وی در ادامه به شرکت ایران ترانسفو اشاره کرد و گفت: شرکت ایران ترانسفو تجهیزات استفاده شده در پروژه های خود را با دلار هزار تومانی تهیه کرده است و در حال حاضر توقع دریافت مطالبات خود با دلار سه هزار تومان را دارد و ما نیز با توجه به تعداد شرکت های موجود خواستار پرداخت بدهی این شرکت با همان دلار هزار تومان می باشیم.

دبیر سندیکای صنعت برق در پایان گفت: مطالبات شرکت هایی همچون مپنا، "بمپنا" و کنتورسازی تا حدودی پرداخت گردیده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نکته سنج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
شما چه توقع بی جایی دارید که طلب 5سال پیش یک شرک متعلق به سهامداران جزء را به ریال می خواهید پرداخت نمایید.سال حمایت از تولید مخصوصا انرژی پاک بر شما مبارک باد!!!!!؟
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.