بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر : ۱۳۰۱۱۲

سایت «افکار نیوز» در پرسشی از مراجع عظام تقلید این مسئله را مطرح کرده است که با توجه به اینکه برخی کارخانه‌ها روی جلد محصولات خود مواد تشکیل‌دهنده آن کالا را نمی‌نویسند، آیا این مسئله غش در معامله نیست؟ به طور مثال در مورد شیرهایی که گفته می‌شود در آنها از روغن خوراکی مضر استفاده می‌شود، اگر می‌دانستیم که چنین ماده‌ای در آن به کار رفته استفاده نمی‌کردیم. آیا اطلاع‌رسانی نکردن در این‌باره غش در معامله به حساب می‌آید؟

به گزارش ایسنا، پاسخ سه مرجع تقلید به این سوال در پی می‌آید:

آیت‌الله نوری همدانی: در فرض سوال، غش و تدلیس محسوب می‌شود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی: آری، غش می‌باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: چنانچه ماده دیگری به آن افزوده کنند و به عنوان شیر به مشتری بفروشند، غش محسوب می‌شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
فروش شیر و کره و خامه گیاهی با عنوان حیوانی در یک کشور مسلمان نشانگر چیست؟ و چگونه توجیه می شده است؟ جای بسی تعجب دارد، چه کسی جوابگوی غل و غش های تولید کنندگان است؟ باید روندی اتخاذ گردد تا چنین اخلال گریهایی در دیگر تولیدات اعم از خوراکی و صنایع دیگر صو.رت نگیرد، انشاالله.
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸
این امر غش در معامله نمیباشد چون از کیفیت شیر نمیکاهد غش در معامله وقتی معنی میابد که همچون ادغام اب در شیر از کیفیت ان میکاهد . غش در معامله همان گرفتن چربی خود شیر و فروختن اب سفید کلسیم دار به ملت است.ولی افزودن روغن به شیر غش در معامله نیست بلکه کاریست غیر بهداشتی و بازی کردن با سلامتی ملت است که جرمش بسیار میباشد و در این مورد وزیر بهداشت و متخصصان تغذیه میتوانند اثرات سوء روغن پالم را بیان کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
باباجان غش بودنش به جهنم این ماده سرطان زاست شما فکر حکم غش هستید؟