بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
نماینده اردبیل معتقد است برخی نمایندگان با طرح استیضاح وزرا به دنبال استمرار قدرت خود در مجلس هستند.
کد خبر : ۱۳۴۹۰۶
زینب غبیشاوری - به فاصله کوتاه از استیضاح وزیر علوم، گویی نمایندگان مجلس این بار خود را برای استیضاح وزیر نیرو آماده می‌کنند. بحران کم‌آبی، روند رو به رشد خشک شدن دریاچه ارومیه و ...از جمله موضوعاتی است که امضای 81 نماینده را پای طرح استیضاح حمید چیت چپیان انداخته است.این درحالیست که به نظر می رسد نه تنها بسیاری از تحلیلگران خارج از پارلمان، که هیئت رییسه مجلس هم علاقه ای برای طرح دوباره استیضاح در عمر یک ساله دولت ندارد و لابی ها برای منتفی کردن این استیضاح آغاز شده است. 

در همین راستا نادر قاضی پور، نماینده ارومیه در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز، با اشاره به اینکه، استیضاح وزیر نیرو تاکنون با 81 امضا تقدیم هئیت رئیسه شده است اما هئیت رئیسه بر خلاف قانون طرح را اعلام وصول نمی‌کند، گفت: دلیل این امر را تعلل از سوی هئت ریسه مجلس می‌دانیم، باید از آقای لاریجانی سوال شود که چرا در اعلام وصول، طرح استیضاح وزیر نیرو که تعداد بسیاری از امضاهای نمایندگان مجلس را دربردارد، تعلل می‌کنند .

دریاچه ارومیه را خدا رحمت کند، از خدا بترسید!

وی با برشمردن علل تلاش برای استیضاح وزیر نیرو، افزود: کشور به شدت با مشکل تامین منابع آب و مدیریت آبی مواجه است و وزیر نیرو تاکنون هیچ اقدام موثری برای مشکل کم آبی انجام نداده است. دریاچه ارومیه را خدا رحمت کند، هیچ طرح و برنامه ای برای احیای دریاچه ارومیه ارائه نشده است، چرا می‌خواهید این چند درصد باقی مانده دریاچه را نیز خشک کنید؟ از خدا بترسید و به فکر مردم روستایی هم باشید.

نماینده مردم ارومیه عنوان داشت: بعداز گذشت از یکسال از عمر دولت یازدهم حتی یک قطره آب نیز به این دریاچه وارد نشده است. دولت یازدهم و آقای روحانی باعث خشک شدن بیش از حد این دریاچه شده اند، باید بگویم که ادامه این روند باعث کوچ کردن مردم آذری زبان از این مناطق خواهد شد.

هیئت رییسه استیضاح وزیر نیرو را سریعا اعلام وصول کند

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان برای احیای دوباره دریاچه ارومیه بارها جلسه برگزار کردند اما کاری بیشتر از این پیگیری ها از دست ما بر نمی‌آید، افزود: نمی‌دانم تا چه زمانی باید این وضعیت را تحمل کنیم، از هئیت رئیسه تقاضا می‌کنیم هرچه سریعتر طرح استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند تا بخشی از مشکلات حل شود.

ماشین استیضاح وزرا پنچر شده است

اما فارغ از موافقان استیضاح وزیر نیروف هستند نمایندگانی که استیضاح را صرفا اعمال فشار منتقدان دولت در مجلس می دانند. آنگونه که کمال الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار نامه نیوز، با تاکید بر اینکه ماشین استیضاح وزرا پنچر شده است، گفت: تعدادی از نمایندگان که به جد پیگیر استیضاح آقای چیت چیان بودند با کیاست هئیت رئیسه و  تعاملات این عزیزان، نمایندگان قانع شدند که استیضاح وزیر نیرو را پیگیری نکنند و فعلا بحث استیضاح منتفی است.

برخی نمایندگان استمرار قدرت خود را در استیضاح وزرا می‌دانند

عضو فراکسیون رهروان ولایت، با بیان این موضوع که برخی از نمایندگان استمرار قدرت خویش را در استیضاح وزرا تعریف کرده‌اند، تصریح کرد: بیشتر مسائل مربوط به مشکلات استانی است و هر کدام از نمایندگان برای حوزه‌های خود به دنبال استفاده و سهم بیشتری از آب کشور هستند. درست است که در کشور مشکلاتی وجود دارد اما همه‌‌ی این مشکلات به وزیر نیرو مرتبط نمی‌شود و اکثر مشکلات عامل چند سال گذشته و بی کفایتی مدیران و وزیران گذشته است. 

با استیضاح به دنبال مطرح کردن خود هستند

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: می‌خواهند برای دریاچه ارومیه وزیر نیرو را استیضاح کنند و با این استیضاح به دنبال مطرح کردن خود هستند تا برای خود وزنی درست کنند، انگار که نمی‌دانند وضعیت دریاچه ارومیه بدلیل بحران کم آبی در کشور و سوء مدیریت گذشتگان است.

پیرموذن با بیان اینکه فراکسیون محیط زیست مجلس، سازمان محیط زیست و وزارت نیرو با تلاش و جدیت پیگیر مشکلات دریاچه ارومیه و دیگر مشکلات زیست محیطی هستند، خاطر نشان کرد: جلوگیری از آلودگی دریای خزر و جلوگیری از آتش سوزی جنگل‌ها همه در دستور کار دولت و مجلس است و بسیاری از مشکلات نیز با همکاری این دو قوه و به دور از شعار حل شده است. 

وی ادامه داد: با مطرح کردن و زیر سوال بردن دیگران هیچ مشکلی حل نخواهد شد، ما نمایندگان مجلس تمام انرژی خود را برای  خواست ملت  و در جهت رفع تحریم‌ها گذاشته ایم و انشالله با برقراری روابط و آشتی با دنیا و جذب سرمایه گذاری‌ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

نباید سد راه دولت شد، بگذاریم انرژی دولت صرف حل مسائل هسته ای شود


این عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید سد راه دولت باشیم، تصریح کرد: باید اجازه بدهیم که دولت انرژی و وقت خود را  برای مسئله هسته‌ای بگذارد، باید بدانیم که مردم ایران به اعتبار کلید آقای روحانی برای حل مشکلات به وی رای داده اند.

مردم به دنبال احیای دریاچه ارومیه هستند نه استیضاح وزیر

پیرموذن با اشاره به سخنان نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در خصوص اینکه دولت روحانی باعث و بانی خشک شدن دریاچه ارومیه است، گفت: آقای قاضی‌پور انسان خاصی هستند و با طرح این مباحث به دنبال این است که محبوبیت خود را از دست ندهد، سنگ بزرگ نشانه نزدن است، مردم ارومیه از وی احیای دریاچه ارومیه را می‌خواهند و نه استیضاح!

این نماینده مجلس افزود: به طور قطع میگویم که دولت تدبیر و امید تنها دولتی است که مسائل زیست محیطی برایش مهم است و از انجام هرکاری برای رفع مشکلات فرو گذاری نخواهد بود و برای این امر از اولین روز شروع به کار دولت کمیته‌ای را به ریاست آقای جهانگیری در نظر گرفته اند که  هر فعالیتی را در جهت احیای این دریاچه انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امير
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
آقاي قاضي پور درياچه اروميه 5 سال خشك شده شما تازه يادت ديدي تا حالا كجا بودي گل به سر؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
در دولت قبل خواب بودی یا خودتو بخواب زده بودی ؟