بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
تشکری هاشمی با تاکید بر ناهنجاری ترافیکی نهادینه شده در برخی موتورسواران، در خصوص مشکلات دوربین‌های پایتخت و عدم توانایی ثیت تخلف موتورسیکلت‌ها گفت: در صورت خواست پلیس، آمادگی ثبت تخلف موتورسیکلت‌ها توسط دوربین‌های پایتخت را داریم.
کد خبر : ۱۳۵۱۹۱
به گزارش پارسینه به نقل از تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی  با اشاره به مشکلات ترافیکی پایتخت به دلیل تخلفات موتورسیکلت‌ها و عدم توانایی ثبت این تخلفات توسط دوربین‌های ثبت تخلف شهرداری، اظهار داشت: مشکل ما این نیست که دوربین‌های ما قادر به ثبت تخلفات موتورسیکلت‌ها نیستند، بلکه مشکل ما ناهنجاری نهادینه شده در فرهنگ موتورسیکلت‌ سواری کشور است.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: تا زمانی که اقدامی همه جانبه از سوی تمامی دستگاه‌ها برای این حل این معضل اتفاق نیافتد، هر روز شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود.

رفتارهای برخی از موتورسواران به دور از مدنیت است/موتورسیکلت برقی، اقدامی زیر بنایی برای حل ناهنجاری ترافیکی موتورسواران

وی ادامه داد: این وضع به اندازه‌ای وخیم شده است که می‌توانیم در برخی موارد عنوان کنیم که رفتارهای برخی از موتورسیکلت‌ سواران به دور از مدنیت و اخلاق شهروندی است؛ موتورسیکلت سوارانی که به چراغ راهنمایی توجه نمی‌کنند و حرکت در خلاف جهت و در پیاده رو را جزء حقوق خود می‌دانند.

هاشمی تشکری با بیان اینکه موضوع تخلفات آشکار برخی از موتورسیکلت سواران با ثبت تخلف آن‌ها توسط دوربین‌های کنترلی حل نمی‌شود، گفت: برای حل مشکل ناهنجاری موجود، نیازمند اقدامات زیرساختی هستیم؛ به عنوان مثال وقتی ما در مورد موتورسیکلت برقی صحبت می‌کنیم، نوعی موتورسیکلت است که فاقد آلایندگی صوتی است که برای مردم آزار دهنده است، آلایندگی زیست محیطی همچون موتورسیکلت‌های بنزینی موجود که هشت برابر یک اتومبیل آلایندگی ایجاد می‌کند ندارد، امکان مانورهای پرخطر ندارد و مواردی از این قبیل که می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را به صورت زیربنایی حل و فصل کند.

نباید بگوییم که به دلیل استفاده قشر پایین جامعه از موتورسیکلت‌ها، نباید به آن‌ها فشار وارد کرد

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نهاد قانون‌گذاری و نهادهای نظارتی باید بر موضوع تخلف موتورسیکلت‌ سواران حساسیت بیشتری داشته باشند، گفت: ما نباید بگوییم که به دلیل استفاده قشر پایین جامعه از موتورسیکلت‌ها، نباید به آن‌ها فشار وارد آورد.

وی افزود: فشار نیاوردن به مورتورسیکلت سواران در برابر تخلفات آن‌ها به معنای مجوزی برای ادامه این روند به صورت لجام گسیخته و بی سر و سامان است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه انظباط اجتماعی هیچ ربطی به دارایی و ثروت ندارد، خاطرنشان کرد: باید تمام تصمیم گیرندگان به این باور برسند که موتورسیکلت‌سواران نیز باید نظم پذیر باشند.

هیچ محدودیت تکنولوژیکی نداریم/ درصورت درخواست پلیس، تخلف موتورسیکلت‌ها نیز توسط دوربین‌ ثبت می‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گام سوم در حل موضوع تخلفات موتورسیکلت سواران را در حیطه وظایف پلیس دانست و گفت: علاوه بر این موارد، مداخله و نظارت پلیس نیز در موضوع ساماندهی رفتار ترافیکی موتورسواران حائز اهمیت است که در این میان نمی‌توان نقش ابزارهای کنترلی همچون دوربین‌ها را نادیده گرفت.

وی با اشاره به ضعف دوربین‌های موجود در عدم توانایی ثبت تخلفات موتورسیکلت سواران، افزود: عدم ثبت تخلف موتورسیکلت‌ها در حوزه تکنولوژی است و ما در حال حاضر هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم و به سادگی می‌توانیم تخلف موتورسیکلت‌ها را شناسایی و ثبت کنیم.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: هر زمان پلیس به این جمع بندی برسد، ما آمادگی کامل برای در اختیار قرار دادن تخلف پلاک موتورسیکلت‌ها، به پلیس را داریم.

مشکل، دانستن یا نداستن پلاک موتورهای متخلف نیست/تخلف موتورسواران در برابر چشمان پلیس/ با ناز و نوازش، هیچ رفتار غلطی اصلاح نمی‌شود
رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه، در حال حاضر مشکل ما، ثبت تخلف موتورسیکلت‌سواران نیست، گفت: ما نباید سر خودمان را کلاه بگذاریم چراکه ناهنجاری‌های ترافیکی برخی موتورسیکلت‌ سواران در پایتخت به اندازه‌ای است که مساله ما، دانستن و یا ندانستن شماره پلاک موتورسیکلت سواران نیست، بلکه مشکل آن است که موتورسیکلت‌های متخلف در برابر پلیس و انظار مردم، رفتارهایی انجام می‌دهند که با هیچ منطقی سازگار نیست؛ لذا اولین گام در ساماندهی وضعیت فعلی، تغییر نگاه تصمیم‌گیرندگان کشور در موضوع برخورد با تخلف موتورسیکلت‌ها است و این موضوع تبدیل به مطالبه‌ای برای نظام شود؛ چراکه در هیچ کجا، با ناز و نوازش، نمی‌توان رفتار غلطی را اصلاح کرد و قاطعیت قانونی، باید هزینه جرم را به اندازه‌ای افزایش دهد که یا مانع تخلف شود، یا در صورت تخلف، به عبرتی برای سایرین تبدیل شود
اشتراک گذاری :
ارسال نظر