بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر : ۱۳۵۶۷۱
ایران و جهان - کم رمقی بازار در این هفته نیز ادامه داشت و بورس در این هفته نیز انتظار بازیگران بازار را نتوانست برآورده کند. اما نزدیک شدن به ازسرگیری مذاکرات، حرکت بازار سرمایه را درپی خواهد داشت، متغیری که مدت های مدیدی است، قوی تر از سایر متغیرها، بازار سرمایه را در سلطه خود دارد. 

به گزارش ایران و جهان، بهروز زندی فر تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به بازگشت روزنه های امید به بورس، می گوید: آنچه در این هفته ای که گذشت شاهد بودیم، روزنه هایی از بازگشت امید به بازار سرمایه بود.به نظر می‌رسد بدلیل نبود نقدینگی لازم برای حرکت سهام های بزرگ معامله گران به سمت گروه های کوچک تر بازار کشیده شده اند و به خوبی در این نمادها مشغول خرید و فروش هستند.

وی ادامه می دهد: اگر معاملات سهام کوچک را مانند تمرین قبل از مسابقه در نظر بگیریم می توان به قوی‌تر شدن حرکت در ماه های آتی امید وار بود. زندی فر به مذاکرات هسته ای اشاره کرده و می گوید: برای بازگشت چشم‌گیر سرمایه‌ها به بازار و حرکت نمادهای مطرح، نیاز به محرک هایی سیاسی مانند توافق هسته‌ای است که این مهم می تواند با مواردی چون حل و فصل شدن ابهامات پالایشگاه ها با در نظر گرفتن دغدغه سهامداران و منافع بازار سرمایه به عنوان شاهرگ اقتصاد کشور همراه شده و خون تازه ای به کالبد بازار تزریق کند.

این تحلیگر در پیش بینی هفته آینده به ایران و جهان می گوید: هفته پیش رو نیز، هفته اقبال به تک سهم‌های کوچک مانند قطعات خودرویی پیش بینی می شود. 

زندی فر افزود: در اواخر این هفته شاهد جا به جایی نمادهای مذکور توسط برخی سهامداران که کشف سود کرده بودند بودیم و این نمادها با تعادل و حجم خوب معامله شدند. وی به دلایل اقبال بازار به سهام قطعات خودرویی می گوید: از دلایل اقبال به نمادهای مذکور می توان به افزایش میزان تولید خودرو سازان اشاره کرد که در نهایت باعث تعدیل های چشم گیر سهام های مذکور خواهد شد و این شرکت ها بدلیل سرمایه های کوچک با کمترین افزایش تولید دچار تحولات چشم گیری خواهند شد. 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به دیگر تک سهم های مورد توجه بازار پرداخت و گفت: به موازات گروه مذکور، تک سهم های دیگری نیز در اواخر هفته گذشته با صف خرید همراه بودند که این روند را همچنان ادامه دار پیش بینی می شود. سهامی که با قیمت های نازل در این روزها توسط معامله گران هوشمند در حال شکار هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: در شرایطی که بازار سرمایه در حال آماده سازی دوباره بستر رشد است، امید است دولت و مجلس با تصمیم گیری در خصوص حل و فصل ابهامات نمادهای مطرحی چون پالایشگاه ها با درج منافع سهامدارانی که مدت هاست سرمایه شان در نمادهای مذکور قفل شده است به رشد و ارتقا ویترین اقتصاد کشور کمک کنند.

احتیاط در دستور کار سهامداران 
احسان بدیعی دیگر کارشناس بازار سرمایه بازار این هفته را کم رمق عنوان کرده و به ایران و جهان می گوید: در این هفته نیز بازار ، انتظار سهامداران را برآورده نکرد و تا زمانی که نتیجه مذاکرات، مشخص نشود، بازار همین روال را ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: رفتار معاملاتی بازار در این هفته نشان داد که همچنان احتیاط در دستور کار بازار قرار دارد و بازار از نگاه کوتاه مدت و شناسایی سود سود در بازه ی زمانی کوتاه رنج می برد.

این کارشناس در پیش بینی هفته آیند به ایران و جهان می گوید: تغییر چندان محسوسی را در هفته آتی نسبت به این هفته نمی توان مشاهده کرد، اما با توجه به خبرهای خوبی که در برخی سهام و صنایع شنیده میشود همچنین مذاکرات مدیران ارشد بازارسرمایه و اخباری که از حمایت بازار حکایت دارد، با درنظر گرفتن اینکه اکثر نمادها در کف حمایتی است، با حمایت حقوقی ها، حرکت روبه رشد را پیش بینی کرد.

بدیعی تک سهم های با P/E تحلیلی پایین را سهام جذاب هفته آینده معرفی می کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر