بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
بهای جهانی طلا به سختی خود را نزدیک کف قیمت چهار ساله نگه داشته است، زیرا افزایش ارزش دلار به آن امان نمی دهد.
کد خبر : ۱۳۷۶۸۰
خبرگزاری رویترز روز سه شنبه اعلام کرد: بهای جهانی طلا به سختی خود را نزدیک کف قیمت چهار ساله نگه داشته است، زیرا افزایش ارزش دلار به آن امان نمی دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، این در حالی است که به دلیل نبود تقاضای فیزیکی موثر پیش بینی می شود قیمت طلا باز هم کاهش یابد.

قیمت طلا جمعه گذشته پس از آنکه بانک مرکزی ژاپن در یک اقدام غیرمنتظره محرک های اقتصادی را افزایش داد و موجب کاهش نرخ برابری ین در مقابل دلار آمریکا شد، به کمتر از سطح کلیدی یک هزار و 180 دلار در هر اونس کاهش یافت.

این کاهش به فروش گسترده اوراق بهادار طلا دامن زد و قیمت طلا را به یک هزار و 161 دلار و 25 سنت در هر اونس که کمترین قیمت از ژوییه 2010 است رساند.

به گفته تحلیلگران بانک اسکوتیا موکاتای کانادا، تحلیل های فنی نشان می دهد امکان افت قیمت طلا به کمتر از یک هزار و 155 دلار در هر اونس وجود دارد.

وی افزود: فقط یک قیمت پایان روزی بیش از یک هزار و 200 دلار در هر اونس می تواند نظر ما در مورد احتمال کاهش قیمت طلا را تغییر دهد.

قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت 07:17 روز سه شنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن به یک هزار و 165 دلار در هر اونس رسید. طلا دیروز در این بازار تا قیمت یک هزار و 173 دلار و 70 سنت در هر اونس نیز بالا رفت اما به دلیل بالا رفتن ارزش دلار به خاطر بهبود اقتصادی آمریکا، نتوانست افزایش قیمت خود را حفظ کند.

در بازار لندن همچنین قیمت تحویل فوری نقره با 0.99 درصد کاهش به 15 دلار و 95 سنت، پلاتین با 0.74 درصد کاهش به یک هزار و 224 دلار و 35 سنت و پالادیوم با 0.5 درصد کاهش به 794 دلار و 98 سنت در هر اونس رسید.

در بازار کامکس نیویورک نیز در ساعت یادشده، قیمت هر اونس طلا در معاملات آتی با 0.44 درصد کاهش به یک هزار و 164دلار و 60 سنت رسید.

امروز در ساعت یادشده، شاخص دلار معادل 87.187 بود و هر یورو در برابر 1.2507 دلار معامله شد.

شاخص دلار، تغییرات واحد پولی آمریکا را در برابر سایر ارزهای اصلی شامل یورو، ین، فرانک سوییس، کرون نروژ، پوند انگلیس و دلار کانادا ثبت می کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر