بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی همدان گفت: مسوولان استان همدان خواستار تعاملات بیشتر در مراودات تجاری با اقلیم کردستان عراق هستند که در شرایط فعلی این مبادلات تجاری مطلوب است.
کد خبر : ۱۳۸۷۴۶
به گزارش ایرنا سید 'مجید موسوی ' روز دوشنبه در نشست با هیات تجاری اقلیم کردستان عراق در استانداری همدان افزود: با توجه به مشترکات فرهنگی و دینی همدان با مردم کشور عراق به ویژه اقلیم کردستان عراق و کمک مردم و دولت ایران در حمایت از مردم اقلیم کردستان در رژیم سابق انتظار مسوولان استان تعامل بیشتر تجاری با این استان است.

وی اضافه کرد: برخی از مواقع بازرگانان و تجار همدانی در مرزهای عراق شامل باشماق، خسروی و پرویز خان با مسایل و مشکلاتی روبرو هستند.

وی گفت: معطلی بیش از حد در تخلیه بار و انجام امور گمرکی، ضعیف بودن ارتباط بین سیستم بانکی همدان و اقلیم کردستان عراق، جلوگیری از ورود کامیون های ایرانی به عراق ، نبود انبار سرد در مرز اقلیم کردستان عراق برای محصولات کشاورزی و متغییر بودن کرایه کامیون ها از جمله مشکلات و معضلات تجار همدانی برای ورود به اقلیم کردستان عراق است.

موسوی گفت: تجار و بازرگانان همدان دسترسی سریع به ویزای عراق را برای بلند مدت ندارند و باید ویزای یکساله برای آنان صادر شود.

مسوول گمرک مرز باشماق عراق نیز گفت: مرز باشماق عراق چهار سال است که به صورت بین المللی فعالیت می کند و فعالیت آن بیشتر شده است و 15 اداره را در دل خود جای داده که همه در زمینه تبادلات تجاری فعالیت می کنند.

'رستم محمود نادر' افزود: این مرز ارتباط نزدیک با قرنطینه دامپزشکی و بهداشت دارد و با این حوزه ها تعاملات خود را بیشتر کرده است.

وی اضافه کرد: تاخیر در سر مرز در زمینه همه کالاها و بارها نیست بلکه مختص برخی از کالاها بوده که این کالاها مجبور هستند 48 ساعت در مرز بمانند.

وی افزود: برخی کالاها نیز نیازمند قرنطینه دامپزشکی بوده و برخی از اقلام مانند برنج و شکر نیز باید نمونه برداری شوند و پس از جواب از آزمایشگاه مجوز ورود به آنها داده می شود.

بازدید از چند واحد تولیدی خصوصی و تعاونی، شرکت در همایش بنگاه های اقتصادی و شرکت های تعاونی، تبادل نظر با بازرگانان استان همدان، بازدید از بنگاه های اقتصادی استان و دیدار با معاون وزیر تعاون و شرکت در همایش سرمایه گذاری از جمله برنامه های سفر هیات تجاری اقلیم کردستان اقلیم به استان همدان است.

هیات تجاری اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در اولین روز سفر خود به استان همدان با حضور در آرامگاه بوعلی سینا به مقام شامخ این دانشمند بزرگ ادای احترام کردند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر