بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
کد خبر : ۱۵۸۴۴۵
کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه راه اندازی بازار مشتقه ارز؛ بازار ارز را به تعادل می رساند گفت: در کنار این مساله ایجاد ثبات در قیمت ارز، ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور را هموار کرده و می تواند  بیماری اقتصادی را با شفاف سازی نرخ ها از بین ببرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شورای عالی بورس بر راه اندازی بازار مشتقه ارز تاکید بسیار داشته و دارد، عنوان کرد: از گذشته تاکنون موضوع بازار مشتقه ارز در همه محافل اقتصادی فعالان بازار مطرح بوده است و رسیدن آن به این مرحله ماحصل تلاش های گسترده متولیان و دست اندرکاران آن است .

وی افزود: به طور قطع با راه اندازی این بازار مشتقه در کشور ما شاهد اطمینان بخشی بیشتر سرمایه گذاران خارجی و داخلی در بازار هستیم .

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این بازار، قیمت‌ها را شبیه بازار سهام، شفاف و فعالیت دلالان ارز را مختل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به لحاظ عملکرد، بازار مشتقه ارز شبیه به بورس کالا و دیگر بورس ها خواهد بود، اظهار داشت: با راه اندازی بورس ارز می توانیم از فساد بازار و رانتی که به جیب دلالان ارز سرازیر می شد، ‌جلوگیری کنیم و آن را به اقتصاد کشور و جیب مردم برگردانیم و از تمام نوساناتی که در طول این سالها دچار تشویش بازار ارز شده جلوگیری کنیم.

این کارشناس بورس و سرمایه با اشاره به اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی خواهان ارز دولتی هستند تا به قیمتی پایین تر واردات را انجام دهند، تصریح کرد: مسئولان بازار سرمایه با راه اندازی بورس ارز، از طرفی بازار ارز را به تعادل می رسانند و از طرف دیگر با ایجاد ثبات در قیمت ارز، ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور را هموار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: بازار مشتقه ارز متناسب با نرخ بازار از نوسانات جلوگیری خواهد کرد و بیماری اقتصادی را با شفاف سازی نرخ ها از بین خواهد برد و در این بازار، مشتریان، ارز را از کارگزاران بورس ارز خریداری می‌کنند و احتمال عرضه دلار تقلبی نیز به صفر می‌رسد.

به گفته وی ایجاد هر نوع شفافیت در بازارهای اقتصادی تبعات مثبت و قابل قبولی دارد که به مروز زمان می توان اثر بخشی آن را در آن بازار و سایر بازارهای اثر پذیر مشاهده کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ع ش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
بزک نمیر بهار میاد ....

با این طرح ویزایی که اوباما امضا کرد کسی دنبال درد سر نمیگرده حتی خود ایرانی های مقیم خارج بیاد سرمایه گذاری کنه
تازه اگه خوشبین باشیم و بگیم مملکت از لحاظ داخلی مشکل نداره و گل و بلبل هست